Tweede monitor werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik heb een vervelend probleempje met mijn tweede monitor die ik met DVI aansluit aan mijn pc.
Het gaat om een Dell 1908FP monitor. Omdat de monitor in de nieuwe inrichting van mijn werkruimte nogal ver van de
pc staat heb ik een koppelstukje aangeschaft om twee DVI-kabels met elkaar te verbinden om zo de monitor aan te kunnen sluiten op
de pc. De hoofdmonitor die met HDMI aangesloten is doet het prima maar op de tweede monitor krijg ik de melding:

1: Auto Detect (Digital Input)
Cannot Display This Video Mode
Optimum resolution 1220X1024 60Hz

Als ik vervolgens in het configuratiescherm van mijn videokaart kijk staat deze monitor al op deze instellingen wat zou betekenen dat hij het gewoon zou moeten
doen wat dus niet het geval is.

Wie kan mij helpen dit op te lossen, het heeft voorheen gewoon prima gewerkt...

Alvast bedankt.

Mvg,

gast0685
 
Laatst bewerkt:
Als het voorheen, zonder koppelstukje, wel goed werkte lijkt mij dat de boosdoener...:rolleyes:
 
Ja, daar lijkt het ook op. Ik dacht nog even dat het misschien ergens was misgegaan bij het upgraden van Windows omdat ik de monitor onder Windows 10 nog niet had gebruikt maar ik heb hem nu rechtstreeks aangesloten staan en dan doet hij het wel gewoon...

Update: het blijkt aan de oude DVI-kabel die ik nog had te liggen: als ik de monitor daarmee aansluit krijg ik de melding ook...
Update2: Twee pinnetjes aan een kant van de oude DVI-kabel vonden elkaar zo gezellig dat ze helemaal tegen elkaar aanzaten, nadat ik ze met een klein schroevendraaiertje uit elkaar heb gehaald doet hij het weer :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kijk, onder het motto "zoekt en gij zult vinden"... :D
Mooi dat het is opgelost, naar dat soort dingen kun je je een ongeluk zoeken..
Succes ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan