HD en verpakkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
197
Ik heb een nieuwe externe HDD besteld, nu komt het in de kleine verpakking met daar omheen een papiertje gewikkeld met mijn adresgegevens. Geen idee of er opvulmateriaal in zit, nog niet geopend, maar heb het idee van niet, want kan het flink heen en weer schudden.
Bij een andere webshop weet ik dat ze de desbetreffende doos in een grotere doos zetten met opvulmateriaal/karton erin.
Tijdens het verzendproces kan er natuurlijk ook twaalf keer mee gegooid worden, daar ben ik niet bij.
Onoverkomelijk wellicht, maar minstens kan het toch beter verpakt worden, in de eerste plaats rondom de hardware zelf.
Hoeveel kwaad kan dit ?
 
Ja, best wel wat. Daarom lees ik altijd de reviews omdat dit soort dingen daar in staan. Aan de buitenkant van de verpakking is meestal wel af te leiden of het gigantisch klem heeft gezeten en deels geplet. Trillen en schokken is wat anders dan vallen en pletten. Bij redelijk verpakte artikelen kan het ook meer kilometers afgelegd hebben dan nodig was, als je begrijpt wat ik bedoel. Maak maar een fotootje van de geopende doos voor als de harde schijf geluiden maakt of het helemaal niet meer doet. Komt dat door hun verzending, dan moeten zij jou de terugzending betalen vind ik. Een leverancier heeft de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat het artikel in goede orde aankomt bij de klant.
 
Foto's en fimpje maken... voor het openen.
Tja dan de keuze maken... direct ongeopend terugsturen met een CD/DVD-tje met het "bewijs" ....
of toch openen.
Bevalt het je niet.. maak je foto's van wat je niet vervalt en vraag je alsnog RMA aan.

Bij webshops mag je in principe het allemaal open maken en testen (behalve oa software/bijbehorende key).

Heb laatst nog een voeding terug gestuurd. Zat samen met iets anders in een grotere doos, dus die moest so wie so open.
Plastic folie om de doos v/d voeding was kapot (foto's gemaakt), open gemaakt .... deuk in de voeding.... weer fotos gemaakt en dus RMA aangevraagd.
Het is echt niet moeilijker dan dit.
 
Ik heb hem nog niet open gemaakt, maar vraag me af of dat dus uberhaupt zin heeft, omdat het een klein doosje is en meer niet en wel een harddisk bevat, maar doosje is niet beschadigd o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Die keuze is aan u, ik heb de opties aangegeven... die beslissing nemen wij als helpers nooit... het blijft alleen bij adviezen....
 
Dat is wel heel onzorgvuldig om zo een harde schijf te verpakken. Als het nu een portable is of een SanDisk 510 SSD die tegen een stootje kan, dan nog, problemen ga je toch niet opzoeken. Maar is de leverancier betrouwbaar? Waarom doet die leverancier dat zo? Het is toch wel legaal spul? Zit er wel eens wat in de doos?

Overigens heb je toch garantie! Defect, direct retour.
 
Geen idee of er opvulmateriaal in zit, nog niet geopend, maar heb het idee van niet, want kan het flink heen en weer schudden.
Dat je een voorbehoud maakt prima, maar inmiddels zijn er al zoveel argumenten/tips aangedragen dat het niet meer serieus over komt om het niet uit te pakken, zeker als je zelf dus schrijf "Geen idee of er opvulmateriaal in zit".

Daarmee geef je de webwinkel niet een het voordeel van de twijfel, terwijl je het echt 100% zeker weet dat je het terug kunt sturen als het niet goed is.

Het lijkt inmiddels haast beter dat je een volgende keer alles in een fysieke winkel koopt en je niet telkens met zo'n vraag zit als je twijfelt over hoe het aankomt, met de bijbehorende stress. Dat "moet" je jezelf niet telkens "aandoen".
Sterkte met het uitpakken.
 
Laatst bewerkt:
In een fysieke winkel is het ook vervoerd.
Er zit geen luchtkussen in, gewoon het ding met een plastic passend body aan de zijkant eromheen.
Maar het gros pakt het ding uit en hangt het aan zn pc denk ik dan.
Ja, zo kan het nog een heel avontuur zijn, route99.
Ik weet dat 4launch elke verpakking apart in een eigen verpakking+vulmateriaal stopt dus daar zit echt wel verschil in.
 
Ja, zo kan het nog een heel avontuur zijn, route99.
Een goed recht om er een avontuur van te maken en er mee aan de loop te gaan.
Het is echter handiger, beter om in het "nu" te blijven:
  • Open maken... constateren of het beschadigd is, beschadigd--> terug...
  • Niet beschadigd? --> gebruiken, met de wetenschap dat ie zelfs nog binnen 2 weken terug kan (doos met rest v/d inhoud bewaren!)
  • Eenmaal in gebruik--> je hebt een of meerdere jaren garantie.
  • Na de garantie (ook van de schijf)--. dan heb je pech. Je kunt nog een coulance poging doen als de garantie er net af is...


Maak het zo simpel en zoek er niet meer achter.
 
Niets dan lof hierover op Tweakers.
Als je die vele eerste reviews leest, dan blijft een nare bijsmaak hangen. De 'sterren' vliegen je om de oren, het is vrijwel allemaal positief. In veel van die berichten wordt gewezen op het feit dat alles goed verpakt is. We zien dus hier een staaltje van doorgestoken kaart. Mij verbaast het niets. Ik heb altijd al gezegd dat Tweakers niet onafhankelijk is. Eén telefoontje van een leverancier en Tweakers verwijdert een al te negatieve review en dat is de waarheid. Dat heb ik in het verleden zelf meegemaakt!
 
Dat het niet zou deugen dat is nu weer een verhaal zonder weerwoord. Dat het onbetrouwbaar "lijkt" een verdenking waar niemand op zit te wachten. Overigens zal het enorm moeilijk zijn om een forum te hebben of een lange lijst met geposte beoordelingen en hiervan nooit een bericht te verwijderen. Iemand begint bijvoorbeeld altijd maar over verpakkingen - zo een bericht wordt een keer verwijderd en niemand begrijpt dan waarom.

Inmiddels bestaat onze community uit meer dan een half miljoen leden met één grote passie: technologie. Samen met die community is de redactie in staat om technologie kritisch te bekijken. We testen zelf onder andere laptops, smartphones, tablets, games en tv’s. We zijn nieuwsgierig naar elk detail, zodat we producten goed kunnen vergelijken en onze kennis kunnen delen, vrij toegankelijk en overal beschikbaar. Zo helpen we je om te kiezen en het maximale uit je aankoop te halen.

Tweakers is met gemiddeld 4 miljoen bezoekers en 100 miljoen pageviews per maand de grootste elektronica- en technologiewebsite van Nederland en België. De site behoort tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet en is in 2009, 2011, 2012, én 2014 door het Nederlandse publiek verkozen tot Website van het Jaar.
 
@Alfred 2
Het deugt niet en dat zijn de feiten. Lees nou eens die reviews op de eerste pagina. Dat kan toch niet kloppen en al die sterren, telkens zijn het er vijf. Het is ook geen verdenking, het is de waardheid.

Wie stuurt er nou zo een harde schijf op? En tweakers.net en Hardware.info vind ik onbetrouwbaar. Ze hebben een grote mate van belangenverstrengeling met de branche. Er staat: 'Zo helpen we je om te kiezen en het maximale uit je aankoop te halen'. Zeker vergeten om er bij te schrijven en 'Zo helpen we de branche aan een geweldige omzet'. Denk jij Alfred 2 dat dit allemaal zonder eigenbelang is? Beetje naïef zou ik zeggen.

Schrijf er dan ook bij dat je door Tweakers.net en Hardward.info gemiddeld in Nederland 25% tot 30% teveel betaald voor hardware e.d. Leveranciers gebruiken deze sites massaal om de prijzen op elkaar af te stemmen. Van concurrentie is op het grootste gedeelte van de producten nauwelijks of geen sprake. Dan ligt de prijs bij de een iets lager dan bij de ander en zo verdelen ze de omzet.

Dat laatste in jouw quote is helemaal belachelijk, want die cijfers zeggen helemaal niets. Die cijfers komen van Tweakers zelf! We weten allemaal dat keurmerken niets waard zijn, want bedrijven 'kopen' die gewoon. Website van het jaar? Lachwekkend. Welke site is tegenwoordig nu niet website van het jaar? Verzinsels zijn het.

Wacht maar tot jij eens een leverancier treft en die weigert jou het product te vergoeden/herstellen en dat kan om honderden euro's gaan. Jouw klacht is volledig terecht en 100% in orde en je hebt bewijzen. Jij plaatst een reactie op Tweakers en die wordt na een telefoontje van de leverancier verwijderd, dan wil ik je nog wel eens weer spreken.
 
Wacht maar tot jij eens een leverancier treft en die weigert jou het product te vergoeden/herstellen en dat kan om honderden euro's gaan. Jouw klacht is volledig terecht en 100% in orde en je hebt bewijzen. Jij plaatst een reactie op Tweakers en die wordt na een telefoontje van de leverancier verwijderd, dan wil ik je nog wel eens weer spreken.
Via social medium heeft meer effect dan via elk ander medium.... Zolang jij het netjes houdt zal FB of zo niks verwijderen.
Wel: Probleem met de bewering die je doet is niet altijd makkelijk te staven naar waarheid of het zo gelopen is. Een "buitenstaander" kan er meestal niks mee. Wij zijn geen partij en kunnen niet controleren wie gelijk heeft. Het best kan men naar een geschillencommissie gaan ipv het via Tweakers uit te vechten.
Mijn ervaring met de meeste leveranciers is dat als je een goed onderbouwd verhaal hebt en niet meteen gaat dreigen, je er meestal uitkomt.
Voorbeeld: mijn zoon is fotograaf en na ruim 3 jaar gaat zijn 1100 euro dure lens stuk.
De garantie is allang voorbij en de winkel schat de reparatie (schriftelijk) op 300 euro.
Ik heb een brief terug gestuurd dat je van zo een product mag verwachten dat de levensduur minimaal 10 jaar is en biedt aan om 75 euro van de reparatie kosten te betalen.
Al heel snel kwam er een brief dat men uit coulance akkoord ging....
Had ik dit direct op Tweakers of ook FB uitgeschreeuwd... dan had ik wrs nul op mijn rekest gekregen.

Dus kom mensen, doe eens redelijk en vergroot dit niet op de verkeerde manier uit.

En dat is met de verpakking van deze externe schijf ook....


Dus ik stel voor laten we hier verder gaan.....
Een goed recht om er een avontuur van te maken en er mee aan de loop te gaan.
Het is echter handiger, beter om in het "nu" te blijven:
  • Open maken... constateren of het beschadigd is, beschadigd--> terug...
  • Niet beschadigd? --> gebruiken, met de wetenschap dat ie zelfs nog binnen 2 weken terug kan (doos met rest v/d inhoud bewaren!)
  • Eenmaal in gebruik--> je hebt een of meerdere jaren garantie.
  • Na de garantie (ook van de schijf)--. dan heb je pech. Je kunt nog een coulance poging doen als de garantie er net af is...


Maak het zo simpel en zoek er niet meer achter.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan