Startup Disk Macbook pro uit 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Berichten
35
Beste forumleden, ik ben bezig met het opknappen van een oude Macbook Pro uit half 2009.
De mac bevat geen DVD drive meer en gaat meteen bij opstarten naar OS X Utilities. Er zijn geen Backups aanwezig bij 'Restore from Time Machine Backup', Bij Reinstall OS X krijg ik een error.
Dus ben ik gaan proberen om via een opstart USB, OS X opnieuw te installeren. Nu ben ik begonnen met nieuwere versies van OS X zoals High Sierra en Yosemite (hiervoor gebruik ik TransMac op een windows pc).

Ik heb me laten adviseren om het met de originele OS X van de Macbook te proberen, namelijk Leopard. Ook hierbij geen succes bij het maken van een herstel USB.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn OS X kan herinstalleren?

Alvast bedankt! :thumb:
 
Wat is het probleem bij het maken van de usb boot stick? Dat is niet duidelijk. Foutmeldingen bij het maken of bij het booten?
Bij Reinstall OS X krijg ik een error.
Welke melding krijg je daar?
Zijn er nog meer meldingen die voor ons van belang zijn?

En: Tot welke versie MacOS wordt voor jouw MB het ondersteund, de 2009 heeft die een Intel CPU? Anders zullen dus de nieuwere versies zullen nooit werken. Zoek dat dus even op. Misschien ben je al te ver gegaan en dan lukt het nooit.

https://eshop.macsales.com/guides/Mac_OS_X_Compatibility
Laat Sierra zeker links liggen , met Leopard is zeker een goede aanrader.
Ook daar ... wat zijn de meldingen?
Mijn kristallen bol zit in de afwas.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan