SSD overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik heb een SSD van 50GB over.
Nu zit in mijn 2e PC een harde schijf van500GB, waarvan de helft in gebruik is. Windows 10 staat hierop.
Kan ik nu alleen het OS van die harde schijf overzetten op de SSD, zodat alle programma's etc. op de harde (normale) schijf blijven bestaan.
Zoja, hoe doe ik dat?
Alvast bedankt.
Groet,
Martin
 
Een SSD van 50 Gb zit vol voor je er erg in hebt.
Als er een grote update van Win 10 komt, zoals de laatste Fall Update, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de melding dat er niet voldoende ruimte op de schijf is..
Daarnaast beschikt Windows graag over minimaal 10% vrije ruimte op de schijf waar het OS op draait....wordt die ruimte minder, dan wordt Windows aanzienlijk trager.
Ik zou er niet eens aan beginnen met zo'n kleine SSD....zo'n ding moet, voor mij tenminste, minimaal 120 Gb groot zijn.
Overigens zou in jouw situatie een schone installatie op de SSD de beste en snelste weg zijn, dan is de installatie actueel, schoon en presteert het het beste.
Als je voor je gaat installeren de andere schijven afkoppelt verloopt het probleemloos, anders wordt er hoogstwaarschijnlijk een dual-boot aangemaakt, dat wil je niet.
 
Ik zou er niet eens aan beginnen met zo'n kleine SSD....zo'n ding moet, voor mij tenminste, minimaal 120 Gb groot zijn.
Een waarheid als een koe.
 
Ik ben toch voor een Samsung 250GB schijf gegaan. Installatie was zo gebeurd met het bijgeleverde programma. Werkt perfect en snel.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan