mysql Sum werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
674
Goedendag,

Ik ben bezig met een app te maken en hiervoor moet ik een query schrijven (niet mijn beste kant van het ontwikkelen) maar, ik kom er niet meer uit.
Dit is de query:
Code:
SELECT S.Id, S.Name, S.Price, SUM(T.ArtikelID)
FROM ShopList S 
JOIN Transactions T ON S.Id=T.ArtikelID
ORDER BY T.ArtikelID

Het probleem is dat deze query maar 1 record terug geeft maar ik heb er meerdere nodig.

Dit is de db opbouw:
db.PNG

mvg Ido435
 
Kijk eens naar je link; je koppelt het ID veld uit [Transactions] met een één-op-veel aan ID uit [Shoplist]. Dat is fout: fout: de één-op-veel kan nooit op deze manier gekoppeld zijn. Vermoedelijk wil je [Shoplist] met een één-op-veel koppelen aan Transactions. En dat doe je dus door de link om te keren, en de juiste velden te pakken: Shoplist.ID één-op-veel op Transactions.ArtikelID. Dat doe je op zich wel in de query, maar omdat de relatie niet klopt, zal het resultaat ook niet kloppen.
 
je moet eens de magische woorden
Code:
group by T.ArtikelID
plaatsen voor order by

en zoals hierboven aan gegeven moet je een kruistabel hebben en daar dan het aantal aan koppelen.
maar zoals je mogelijk nog niet aan denkt kan de prijs van een product aanpassen door de tijd en stel dat je een boekhouding eraan koppelt...
dan krijg je zogezegt een meer inkomste in de prehistory die nooit is binnen gekomen dus dat zal je zeker ook moeten bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan