LibreOffice - lijnen trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PS0049

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2017
Berichten
2
Ik heb een vergelijkbare vraag ook bij OpenOffice gevonden, maar dat heeft me niet verder geholpen. Het is het probleem dat bij intoetsen van een paar streepjes gevolgd door <enter> , de Autocorrectie een streep over de hele breedte zet, die ik niet verwijderen kan, behalve door direct <cntrl>z aan te slaan. Ik heb in de Helpfunctie van LibreOffice gekeken en de aanwijzingen daar opgevolgd, maar dat heeft ook niet geholpen. Volgens die Helpfunctie moet je bij Autocorrectie voor Opties kiezen, en dan in de lijst de optie Rand toepassen opzoeken en verwijderen/uitschakelen. Die optie Rand toepassen kan ik vinden (zie afbeelding), maar als ik die probeer te selecteren of te verwijderen gebeurt er verder niets. Er is een knop Bewerken, maar die is uitgegrijsd en doet dus niets. Verder kan ik alleen de knoppen OK, Annuleren en Herstellen activeren, maar die doen allemaal hetzelfde: het menu verlaten zonder dat je iets hebt kunnen wijzigen. Ik heb ook allerlei toetsen en muisklikken geprobeerd, maar niets hielp. De logische oplossing zou de toets Bewerken moeten zijn, maar die is helaas grijs...

Ik kan natuurlijk de hele optie Autocorrectie uitzetten, maar dat is het kind met het badwater weggooien. Ik heb een tekst waar ik een hele reeks korte streepjes onder elkaar wil zetten, maar iedere keer moet ik dan eerst weer die lijn over de hele breedte verwijderen, wat enorm irritant is. Iemand een suggestie?

Peter
 

Bijlagen

  • lijnen.jpg
    lijnen.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 53
Word van Office heeft ook dat "probleem. Je kunt het "simpel" omzeilen door een of twee maal Shift+Enter te doen ipv alleen Enter...:cool:
In Word werkt iig dat. Dus proberen of het in Libre Office ook werkt.
 
Laatst bewerkt:
@route99: inderdaad, dat werkt ook in LibreOffice, bedankt voor de tip! Niettemin vind ik het vreemd dat je geen wijzigingen kunt aanbrengen in de opties voor Autocorrectie. Waarvoor is die knop Bewerken dan, als hij toch alleen maar grijs is? Ik heb het ook bij andere opties geprobeerd, maar zonder succes.

Peter
 
Ik vraag me af of het een auto correctie is. Misschien is het wel een feature....zodat je na drie streepjes plus een enter dan een lijn krijgt. Anders moet je een lijn tekenen wat voordelen maar ook nadelen heeft. Heb het nooit uitgezocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan