Mailbox bij hosting loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik krijg al enige tijd met grote regelmaat (nu dagelijks) waarschuwingen van KPN webmail dat de mailbox daar volloopt (icm mijn Thunderbird) . Ik had daar vroeger nooit last van, volgens mij werd die vroeger automatisch eens in de zoveel tijd opgeruimd, zonder dat de mails uit Thunderbird verdwenen. Ik heb nu een aantal testmails naar mezelf gestuurd om te kijken wat er precies gebeurt. Zodra ik een (reeds in Thunderbird geopende mail) testmail verwijder uit de KPN webmail, verdwijnt hij ook in Thunderbird. Ik kan de webmail wel steeds handmatig opruimen, maar dan verlies ik dus ook een hoop mail uit Thunderbird (die ik eigenlijk niet kwijt wil) . Waar zit'm de kneep? Ik dacht altijd dat eenmaal in Th binnengehaalde en geopende mail, zonder verloren te gaan van de webserver mocht verdwijnen. Kennelijk heb ik dat mis (of is dat veranderd?? )
 
Je kan in Thunderbird aangeven voor elk account na hoeveel dagen je de mail van de server af wilt hebben. Kijk maar eens bij de instellingen.
 
Ja femke98, maar dat betekent dus dat die mail óók verdwijnt uit Thunderbird??? (Ik weet dat ik alles apart kan opslaan wat ik wil bewaren, maar dat wordt dan ook een hele administratie. Ik heb heel véél mail te verstouwen vanwege mijn beroep)
 
Laatst bewerkt:
Nee, die blijven in Thunderbird staan.

Ik heb hier 6 accounts in mijn Thunderbird en bij alle 6 blijft de mail 7 dagen op de server staan. Daarna weg, maar in Thunderbird staan ze nog.
Je hebt ze gedownload.

zie screenshot hoe ik het heb.prob30.jpg
 
Laatst bewerkt:

Het lijkt inderdaad met synchronisatie te maken te hebben. Je tweede link over IMAP-synchronisatie wijst daar wel op. Die heb ik bij instellingen>synchronisatie&opslag nu ingesteld op één dag (bij alles wat ouder is dan 1 dag zou de synchronisatie opgeheven moeten zijn). Dat werkt vooralsnog niet: Ik heb nu oudere berichten verwijderd van de webserver maar die verdwijnen nog steeds ook uit Thunderbird. Of gaat die synchronisatiewijziging pas in op het moment van instelling (vandaag dus)?? Lijkt me ook sterk... Of zie ik nog ergens anders een vinkje over het hoofd?
 
Zet al de emails die je wilt behouden in de map lokale mappen, dan verdwijnen ze van de server maar niet uit Thunderbird.
 
Zet al de emails die je wilt behouden in de map lokale mappen, dan verdwijnen ze van de server maar niet uit Thunderbird.

Dank voor de tip. Ook dat kan, maar dat maakt ook mijn mailbox niet overzichtelijker vrees ik. Vraagt weer extra ordening ;)
 
Lijkt mij meer een kwestie van éénmalig wat tijd te investeren om e.e.a te structureren.;)
 
Nee, die blijven in Thunderbird staan.

Ik heb hier 6 accounts in mijn Thunderbird en bij alle 6 blijft de mail 7 dagen op de server staan. Daarna weg, maar in Thunderbird staan ze nog.
Je hebt ze gedownload.

zie screenshot hoe ik het heb.Bekijk bijlage 311251

Jouw screenshot zie ik alleen terug bij een ander mailaccount van mij dat een POP server betreft, waar het hier om gaat is een IMAP server en daar zie ik jouw menu niet terug.
Trouwens, bij de POP server met jouw menu zie ik bij mij ook iets raars: Zowel "voor max X dagen laten staan" als "laten staan tot ik ze verwijder" staan BEIDE aangevinkt, maar alles blijft gewoon staan, ook van veel langer geleden....
 
Lijkt mij meer een kwestie van éénmalig wat tijd te investeren om e.e.a te structureren.;)

;) kan ik binnenkomende post niet sowieso automatisch laten doorsturen naar een map die buiten het bereik van de synchronisatie met de webserver ligt?
 
Zet al de emails die je wilt behouden in de map lokale mappen, dan verdwijnen ze van de server maar niet uit Thunderbird.

Dat hoeft niet. Ik heb dat namelijk niet en mijn mail verdwijnt niet uit TB.
Dus er gaat iets niet goed, of de instellingen zijn niet juist.

Hoe heb je het. pop3 of Imap?
 
Femke98: je hebt geloof ik mijn post #10 even gemist ;) Het gaat bij mij om Imap, bij jouw screenshot kennelijk om een pop-server. Ik heb ook een Pop3 account waar het wél klopt wat je zegt.
 
Ja, dat heb ik gemist. excuus.
Is het niet handiger om die andere ook als Pop3 te doen, zodat je geen probleem meer hebt?
 
Is het niet handiger om die andere ook als Pop3 te doen, zodat je geen probleem meer hebt?
Kan ik dat zonder meer zelf aanvinken zonder verdere consequenties voor de communicatie met de Imap-server?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan