• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tunnel vision?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Harry,

dat heb ik gezien. maar als ik nu een duplicaat toevoeg gebeurt er niets.
 
Hallo,

Kijk eerst in blad 2017 wat er staat aan rijen.
Tik in kolom E van blad 2018 cc of dd en kijk voor het resultaat in 2017.
 

Bijlagen

  • Guestlist vba trial 1.xlsb
    36,3 KB · Weergaven: 34
Heb je macro's niet ingeschakeld?
 
Werkt hier feilloos.

Heb je een code gebruikt met 'enableevents = false' en niet weer op true gezet?
Sluit Excel af en probeer het opnieuw.
 
Heb gedaan wat je gezegd hebt.
Afgesloten opieuw geopend. Macros ingeschakeld.
Alle andere verwijderd.
Excel weer opnieuw gestart.
Dezelfde gegevns uit 2017 ingevoegd.
En zelfde resultaat
File toegevoegd.


Sorry

Bekijk bijlage Lijst voor HSV.xlsm
 
Als ik E4 van blad 2018 "bb" opnieuw invoer, is dezelfde regel verdwenen in blad 2017.
Als dat bij jou niet werkt, is er iets mis met je Excel of je doet iets niet goed.
 
Dag Harry,


er stonden twee tabellen aangegeven, toen ik die verwijderde werkt het wel.

Blijft een ander probleem, er kunnen natuurlijk verschillende mensen zijn met dezelfde achternaam. Is het mogelijk om te verwijderen als achternaam geboorte datum en email adres gelijk zijn? Dus verwijderen als aan alle drie gegevens gelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
Dat doet de code al.
 
Dag Harry,


ben opnieuw begonnen. Heb geen andere code gebruikt dan de jouwe. Heb de kolommen dezelfde naam gegeven. Lastname,Gebdatum,Email. Ik zou dus denken dat het zou moeten werken zoals je omschreven hebt en ik het graag zou hebben.
Ik begin moedeloos te worden, het werkt bij weer niet. Zou je aub het meegestuurde bestand willen bekijken of het bij jou wel werkt? Als dat zo ie, ligt het aan mijn Excel.

Bedankt
Bert

Bekijk bijlage Lijst voor HSV.xlsm
 
De code werkt hier gewoon. Hoewel het al is benoemd wat geeft deze code als resultaat?

Code:
Sub VenA()
  MsgBox Application.EnableEvents
End Sub

In #14 staat een alternatief die je ook kan testen.
 
Je zet natuurlijk alles over in een ander bestand?

Er is waarschijnlijk een ding wat je over het hoofd ziet.
De bereiken van 'Lastename, Gebdatum & Email' heb ik veranderd in het bestand wat ik meezond.
 
@VenA,


Ik heb #14 ook geprobeerd. Maar er gebeurt niets. Er wordt niet verwijderd.

Heb gekeken bij Harry's bestand. Hij heeft de naam bereiken verwijderd, althans ik kan ze niet meer zien.
Dus opnieuw een bestandje gemaakt. De code in sheet 2018 geplaatst, dubbele gegevens ingevoerd, en... er wordt niets verwijderd.

Als ik jouw macro run dan krijg ik True in het popup scherm.Screen Shot 2017-11-17 at 15.02.53.png


Bedankt voor al je geduld
 
Je moet wel goed lezen wat we allemaal schrijven hoe een en ander werkt, zo blijven we natuurlijk maar bezig zonder enig resultaat.
 
Ik heb je bestand dat je hebt toegevoegd opnieuw gedonwload en geopend.
Uitgeprobeerd volgend hetgeen je geschreven hebt. Stap voor stap. Heb niet het idee dat ik iets heb overgeslagen.
Gezien mijn werk in het verleden heb ik niet het idee dat ik nirt ksn lezen. Mijn technische kennis is niet op het niveau zoals hier misschien gebruikelijk is, kan ook zijn dat de uitleg en stap voor stap niet voor leken is.
Ik denk dat de oplossing is dat ik er verder vanaf zie of dat ik op een andere manier hulp moet zoeken.
Hartelijk dank voor je tijd en energie die je erin gestiken hebt.
Bert
 
Ik heb wel het idee dat er niet goed gelezen wordt.
@VenA schrijft of je de gegevens in een nieuwe tabblad wil, er wordt inderdaad niets verwijderd.

Plaats eens een plaatje van je Names maneger (namen beheren) van mijn bestand.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom jij daar niets ziet staan.
 
Ik heb geen Mac en weet niet of het daar mogelijk aan ligt. Het lijkt mij niet omdat zowel de code van @HSV als van mij heel basaal is en de meeste problemen op een Mac zich voordoen als je met grafische objecten aan de gang gaat.

Als ik jouw macro run dan krijg ik True in het popup scherm
Dat is goed en zou betekenen dat de code van @HVS uitgevoerd moet worden.
Je kan even een Stop inbouwen en dan met <F8> door de code wandelen om te zien welke waarden de variabelen krijgen. (wel even het 'Locals window' aanzetten)

De code in #14 maakt een kopie van beide tabjes en zet deze in een nieuw tab. De dubbelingen worden eruit gehaald en je houdt een unieke lijst over. Er wordt dus niets verwijderd. Met het verwijderen van gegevens verlies je de historie en lijkt mij niet logisch.
 
@Harry,

ben in het weekend weer een tijdje bezig geweest. Heb jouw bestand opnieuw gedownload en alle andere downloads verwijderd. Er staan nu bij de bereik manager de drie namen, Lstname, Gebdatum en Email.
Heb daarop in twee rijen in sheet 2018 ingevoerd, om te kijken of het werkt zoals het dat bij jou wel doet. Helaas.
Heb het bestand en screenshots meegestuurd.

Ik zal best iest verkeerd doen, maar ik heb "alles' gedaan wat ik weet en weer opnieuw alle mogelijkheden die ik weet geprobeerd


Screen Shot 2017-11-20 at 16.04.02.pngBekijk bijlage Guestlist vba 20-11.xlsb
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2017-11-20 at 16.04.41.png
    Screen Shot 2017-11-20 at 16.04.41.png
    49,4 KB · Weergaven: 48
  • Screen Shot 2017-11-20 at 16.04.27.png
    Screen Shot 2017-11-20 at 16.04.27.png
    53,2 KB · Weergaven: 48
Verander het bereik van de namen zoals in het bestand wat ik plaatste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan