• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tunnel vision?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees ook nog even de tweede zin in #4 en pas het toe.
 
De gehele code hoort ook niet in ThisWorkbook.
@Scubaman kopieert en plakt er maar wat op los.

Het houdt ons mooi bezig zo.
 
Een VBA boek voor beginners voor de Sint ?
 
@snb, Het moet zijn van de Sint tenzij Scubaman de Sint is en dan heb je mogelijk een groot geheim verklapt voor de jonge meelezers op dit forum. Het onderwerp mag ook wel aangepast worden in iets van: 'Moet ik even een bezoekje brengen aan 1 van de ketens van Grandvision?':d

@Scubaman, 43 reacties over steeds hetzelfde geeft weinig hoop dat dit voor/door jou ooit opgelost wordt. Dat je weinig van VBA weet is niet erg. Maar dat je stelselmatig verkeerde dingen doet en zeer selectief leest maakt het in mijn optiek onmogelijk om jou verder te helpen.

Nb. Van de helpers kan je dan verwachten dat er wat minder respectvol met jouw vraag wordt omgegaan.
 
Ik had begrepen dat dit topic gestart was tijdens de reis op de stoomboot vanuit Spanje...
 
Heren,

hartelijk dank voor alle tijd en energie die u in mij en mijn probleem gestopt hebt. Wat betreft sinterklaas' leeftijd, zo ver ben ik nog niet wel zo'n 8 jaar boven de pensioengerechtigde leeftijd.

Ga nog een keer vanaf mijn eerste bestand dat ik heb geupload beginnen, zal u schermafdrukken laten zien van hetgeen ik doe. Wil dan graag horen wat ik waar verkeerd doe.

@HSV, het klopt dat ik de code overal gekopieerd heb, omdat het als ik de code in een module in sheet 2018 kopieerde niet werkte. Heb daarna "van alles" geprobeerd omzet werkend te krijgen.

@VenA, ik begrijp de kriegel die de experts krijgen als mensen zoals ik het niet goed doen. Neem u de opmerkingen ook niet kwalijk, zou zelf waarschijnlijk ook zo reageren.
 
Laatst bewerkt:
Hier de schermafbeeldingen van de stappen die ik heb uitgevoerd.

Als ik ergens een stap overgeslagen heb, of iets niet goed gedaan heb, dan wil ik graag horen ( voor SNB, niet letterlijk bedoeld) waar ik het niet goed gedaan heb.
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.43.10.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.43.10.png
    178,6 KB · Weergaven: 45
  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.43.46.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.43.46.png
    160,7 KB · Weergaven: 58
  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.44.37.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.44.37.png
    139,8 KB · Weergaven: 50
  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.45.29.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.45.29.png
    287 KB · Weergaven: 41
  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.46.26.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.46.26.png
    61,2 KB · Weergaven: 50
  • Screen Shot 2017-11-21 at 13.54.13.png
    Screen Shot 2017-11-21 at 13.54.13.png
    79,6 KB · Weergaven: 52
Graag eerst de bestanden testen uit #14 en 16, als die niet werken kunnen we er wel mee ophouden; dan werkt het niet op je Mac.
Dus niets kopiëren maar testen.
 
Da's al iets.
Nu mag je het origineel plaatsen, zodat we het tot een eind kunnen breien.
 
Jij bepaalt.
 
Goede avond Harry,


ik heb het bestandje bijgevoegd, dat werkt.
De samenvoeg macro (copy worksheet) en de code van VenA staat er in.
VenA heeft tabellen toegevoegd, en die staan niet in mijn originele bestand.

Ik ga er van uit dat wanneer ik de gegevens verwijder en ik de gegevens van mijn originele bestand kopieer, het blijft werken.

Het bestand kon ik alleen opslaan als een workbook macro enable, dus als .xlsm bestand.

Ik hoop dat ik nu wel alles gedaan heb, wat ik moest doen.:-(

Bekijk bijlage Guestlist.xlsm
 
Allemaal leuk en wel; Je schrijft dat de code in #14 niet werkt.
Wat moet ik dan met een bestand met die code.

Edit: Maak cel F3 eens leeg in blad 2018, en zie dat er een rij is verdwenen in blad 2017.
Als dat niet werkt, ligt het aan je Mac.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan