• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waarden met daarbij de aantallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Ik heb een rij met verschillende aantal variabelen. Die wil ik met een formule (macro) omzetten naar unieke waarde. Zie A14 tm A35. De formule die ik hiervoor heb gebruik, laat alleen maar lege cellen zien. Wat heb ik fout gedaan?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 34
Volgens mij is er niets mis met je formule.

Voer het in op de eerste rij met CTRL + SHIFT + ENTER en trek de formule daarna naar beneden.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(B$2:AR$2;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(B$2:AR$2;$H$13:H13;0));0));"")
 
Het werkt nu ook! Hoe kan ik trouwens de waarden dan tellen voor bijvoorbeeld "mee eens" van cel H14? Toevallig staan deze naast elkaar maar ze kunnen ook uit elkaar staan.
 
Hoi Susan,

De input kun je beter in een database format gieten. Dan kun je eenvoudig een draaitabel gebruiken.
Ik begrijp overigens niet wat het doel is van het meten van de meningen. Klant KL is het bijvoorbeeld 7 keer ergens mee eens, maar je kunt niet zien met welke optie hij het eens is en hoe vaak!

Bijvoorbeeld zo: Bekijk bijlage Pivot_Gijs.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan