Upgrade videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
135
Mijn PC speelt zwaardere spellen zoals: Last day of June, Unraveld, Dont come knocking, Odysee, niet af.
Ik kan ze installeren en starten maar daarna een enorme lag van muis en de omgeving in het spel.
Ik denk framerates en dat de videokaart het niet aan kan. Simpele Hidden Object Games van Big Fish van de kinderen speelt hij namelijk wel zonder problemen.
Systeem:

Win10 64 bit
Moederbord is een ASRock 880GMH/U3S3
Processor AMD Athlon II x4 640 processor (4CPU's) ~3ghz
Videokaart ATI Radeon HD4250.

De videokaart word niet ondersteund in Win10 dus kan deze niet updaten.
Ik wil deze dus eerdaags vervangen zodat ik de andere games ook op den duur kan spelen.
Welke kan ik het beste nemen icm mijn huidige moederbord?
 
Geadviseerde videokaarten voor de volgende games :
Last day of June => Nvidia GeForce GTX 970 / AMD R9 290
Unravel => GeForce GT 450 / Radeon HD 5750 of beter
Dont come knocking => Nvidia GeForce® GTX 970 / AMD Radeon R9 290
Odysee => niet correct gespeld of naam is niet compleet, krijg er meerdere hits op dus kan niet met zekerheid nakijken wat hiervoor nodig is.

Met genoemde games op het oog zou je, mijns inziens, een GTX 1060 nodig hebben, of een AMD tegenhanger in de vorm van een RX 480 / 580.
Daarmee kun je genoemde games zonder problemen spelen op hoge instellingen en heb je ook nog iets over voor spellen die nog een tikje zwaarder zijn...wat je wilt niet over een jaar weer tegen problemen aanlopen.
 
Dank je!
De genoemde spellen waren slechts als voorbeeld voor wat voor mij "zwaardere spellen" zijn.
t.o.v. de genoemde simpele big fish games.
Niet dat ik uitgerbeide World of Warcraft of Call of Duty games ofzo ermee wil spelen.
Mijn vorige pc speelde deze spellen wel gewoon af dus dacht al om de kaart over te zetten aangezien ik die pc nog we gewoon heb maar de harde schijf defect is.
Maar volgens mij is dat een onboard :(
Wil namelijk niet al te veel uitgeven aangezien spellen spelen misschien 3 a 4 x per maand gebeurd.
Het is dus niet echt een noodzakelijk iets.
 
Laatst bewerkt:
Vrijwel alle onboard videochips of in de processor geïntegreerde grafische chips presteren hooguit op het niveau van instap "losse" videokaarten.
De vraag is dus welke processor er in het oude systeem zit want als die genoemde games met de onboard kaart wel goed draaide en je huidige systeem niet, dan is er mogelijk sprake van nog een ( andere ) bottleneck.
Daarbij kun je denken aan de hoeveelheid werkgeheugen ( 4 Gb vs 8 Gb ) of processor-kracht...
In dat geval gaat het vervangen van de videokaart alleen niet alle problemen oplossen :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan