CCleaner nog de juiste keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat merk je dan daarvan als je het boekhoudprogramma draait/ op welk vlak dus? Daar ben ik erg benieuwd naar.
 
Ik heb gewoon geen zin om langs Candy Crush en Minecraft te hoeven scollen als ik op Start klik.
 
Dat is me wel duidelijk wat & dat je het verwijdert, maar welk voordeel behaal je met die actie.
Ik neem aan dat het een doel nastreeft.

Harde schijven zijn zo groot, dus iets meer vrije ruimte, dat kun je amper als een voordeel zien.

Maar dat dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Het doel staat al in #22.
 
Als je het alleen voor het boekhoudprogramma gebruikt dan maak je daar toch een short cut aan de taakbalk van? Waarom zou je dan nog steeds via het menu willen doen. De logica ontgaat me. Idem voor Office programma's die hang je daar ook aan.
Ok. Was dit alles om CCleaner te gebruiken of waren er nog meer redenen.

Ik had nog gehoopt om echt iets te leren nl.
 
Laatst bewerkt:
Is allemaal helemaal waar ....
Over die MD5 SH1 nog aanvullend...

Als je niet meer zeker bent van je Windows.iso die je met de Creationtool download
Start als admin in de command prompt en type:
Code:
FCIV -md5 -sha1 Windows.iso > md5-sha1.txt
Daar voor moeten FCIV .exe en Windows.iso wel in dezelfde map staan.
Het antwoord zit in md5-sha1.txt ook in die map.


Voor Windows 10 64 bits Nederlands
//
// File Checksum Integrity Verifier version 2.05.
//
MD5
SHA-1
-------------------------------------------------------------------------
4dc4ae0a238c1f1ff4e8d0318d69819d
03258cc56eedd76a8a47ed9aa7726e776929e7c6
windows.iso

PS: als je nog geen FCIV hebt geïnstalleerd dan kun je hem downloaden bij MS:
https://www.microsoft.com/en-au/download/details.aspx?id=11533
Microsoft File Checksum Integrity Verifier
Language:English
The Microsoft File Checksum Integrity Verifier tool is an unsupported command line utility that computes MD5 or SHA1 cryptographic hashes for files.
Geen support met de syntax die ik opgegeven hebt, heb je die support ook niet nodig
Die FCIV .exe heb ik na uitpakken gewoon in de map van de windows.iso gezet en met de command line naar die map gegasan en toen het scriptje gerund.

Als je nu een keer weer een herinstallatie doet... donwload een verse Windows.iso en bepaald de MD5 en bewaar ze beiden heel goed
Mocht je een keer daarna weer een verse installatie doen draai effe dat FCIV .exe scriptje... MD5 niet veranderd? Ok verder met installeren. Wel veranderd? Dan heeft er "iemand" met de fikken eraan gezeten... een virus of Trojan... wellicht...
Niet gebruiken en een schone downloaden.
Dat script duurt een aantal seconden... dus je kunt er op wachten.

Als je daar eenmaal aan went is het zo routine. Een besmet system hebben en het niet in de gaten hebben.... das erg vervelend. Daar helpt ook geen CCleaner tool.

En? wat biedt CCleaner je nog echt meer? Blijf nog steeds benieuwd of er meer vlees aan het bot zit.
 
Laatst bewerkt:
CCleaner is een schoningsprogramma, om rommel op te ruimen dus. Waarom je al die andere dingen erbij haalt is mij werkelijk een raadsel.
TS heeft antwoord op z'n vraag. Ik ben hier klaar en meld me van dit draadje af.
 
Laatst bewerkt:
Het terugzetten van een image is ook een verschoningsprogramma.
De argumenten die hier tot nu toe aangevoerd worden om CCleaner te gebruiken zijn zeer minimalistisch.
Om datgene uit te voeren wat de TS wilt hoef je alleen maar een paar taakbalk koppelingen te maken.
Dat lijkt me zeer relevante informatie voor iemand die blijkbaar iets "geweldigs" in gedachten had met CCleaner wat dus totaal niet correct bleek te zijn.
Het lijkt me goed dat mensen weten wat je nu werkelijk moet doen als je zo'n probleem hebt en dat zo'n taakbalk actie eigenlijk super simpel is en je beter vervolgens ver weg kunt blijven van de cleanprogramma's die vaker meer in beginners handen meer schade dan goeds doen.

Tja, wil de TS nu wat leren of alleen slaafs uitvoeren wat wij schrijven? Als iemand hem had kunnen overtuigen dat programma bijvoorbeeld met de verzonnen naam "CleanAll" een betere was, met een mooi verhaal erbij, dan had ie dat vast gedaan.

De ervaren mensen proberen zo'n tool, als ze het willen, nl eerst op een image uit (eventueel zelfs in een virtuele machine) en ook daar blijven toch wel vragen over, maar die zijn dan heel gericht.

Dus niet ervaren mensen moet je soms tegen zich zelf beschermen in de trant van "zou je dat zo wel doen"?
Sommigen voelen zich dan op hun teentjes getrapt en zeggen dan... "dat is mijn vraag niet. Beantwoordt svp alleen mijn vraag..."
Of dat wijs is... laat ik graag aan anderen over.

Ik vind het zelf in ieder geval leuker om achter de werkelijke redenen te komen waarom iemand zo'n tool wil gebruiken en daar indien mogelijk een passend advies te geven. Die onafhankelijk hoort bij de Helpers hoog in het vaandel te staan. Jammer dat het soms verkeerd opgevat wordt, jammer, maar mijn onafhankelijkheid staat bovenaan. Als iemand alleen maar zo'n tool als een speeltje wilt gebruiken,.... prima, maar zegt dan dat ook zo snel mogelijk, of vermeldt het zelfs in de TS-opening,daar kan ik best respect voor opbrengen. Een anders spaart sigarenbandjes of flippo's (als ze nog bestaan...).

Dan ben ik ook snel klaar. Ook goed, maar niet dit gedraai...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan