Record bestaat niet meer in tabel maar bestaat wel in een query?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannys32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2017
Berichten
1
Goede avond,

Ik ben in een database tegen het volgende probleem aangelopen:

Ik heb een formulier gebaseerd op een query die data haalt uit 2 tabellen.
tblProduct
tblProductGroep
Qproduct

Op een of andere manier heeft er een record in de tblProduct gestaan die nu niet meer bestaat.
Het probleem is alleen dat deze record wel wordt weergeven in de query. en dus ook in mijn formulier.
ik kan deze record niet verwijderen in het formulier want hij bestaat niet.
ik krijg deze ook niet uit handmatig de query verwijdert.
De volgende foutmelding komt naar voren:
de zoeksleutel is in geen enkele record gevonden.

Ik heb al geprobeerd de database te comprimeren/repareren wat geen effect heeft.

Ik heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren en ook geen idee hoe dit op te lossen, ik hoop dat jullie mij hier in kunnen adviseren?

mvg danny
 
Het probleem is alleen dat deze record wel wordt weergeven in de query. en dus ook in mijn formulier.
Dat is onmogelijk. Je kunt in een query echt alleen maar gegevens zien die daadwerkelijk bestaan in de onderliggende tabellen. Wellicht is het zo dat in de gekoppelde tabel de data nog bestaat en in de hoofdtabel niet meer, en dat je die gegevens nog ziet. Dat zou dan gelijk betekenen dat de koppelingen niet goed zijn, maar dat is een ander verhaal. Maar wat je beschrijft is in beginsel onmogelijk. Je kunt de db eens comprimeren, dan worden alle verwijderde records ook definitief verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan