"Alleen-lezen" niet weg te halen bij een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambout

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
65
Hallo,
Op mijn D: schijf wil ik het vinkje "alleen-lezen" weghalen bij een map. Dit lukt niet en ik heb veel dingen geprobeerd.

-Ik ben zelf de administrator en heb alle macht over de map, tenminste dat heb ik geselecteerd.
-Ik heb geprobeerd om in cmd met attrib -r -s enz. te werken, vinkje nog niet weg.
-Ik heb een bestand gedownload genaamd Total Commander, snap niks van deze programma.
Zelfs als ik een nieuwe map aanmaak staat deze op "alleen lezen".

Graag een oplossing hiervoor
Mvg
 
En welke map is dat dan?

En Total Commander is de beste bestands manager die er is, overigens.
 
Het is een map in schijf D:, maar in principe gaat het over elke map, ook in C:

En hoe kan ik in Total Commander de attributen wijzigen van een map? Ik snap dat onder bestand > attributen wijzigen een map gewijzigd kan worden, dat heb ik gedaan maar helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent niet echt een admin. rechtermuisklik op een uitvoerend bestand en dan voor admin kiezen, dan heb je pas de rechten ervan.
En elke map?
Systeemmappen kun je meestal niet aanpassen maar wel de rechten ervan overnemen.
TC ook als admin openen en dan die attributen wijzigen.

Al gescand met Malwarebytes?

Resetten van de "permissions" met Windows repair eventueel uitvoeren.
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Neem wel de gratis versie.
 
Hoe ben ik niet de admin, bij gebruikersaccount is er maar 1 aanwezig en daar ben ik op ingelogd, staat ook administrator bij.
En dat rechtermuisklik> uitvoeren als administrator staat er niet bij want het gaat om een map niet een programma.
Ook is het geen systeemmap, ik kan nu een lege map aanmaken op een willekeurige locatie in C: of in D: en nog kan ik het vinkje niet uitzetten.
TC als admin openen en de attributen wijzigen veranderd niks, tenminste als ik het goed doe.
Geen malwarebytes aanwezig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maare, kom je er dan niet in ofzo?

In elke map staat bij de eigenschappen alleen lezen aangevinkt.
 
Ik kan in elke map komen, maar inderdaad bij elke map staat het vinkje alleen lezen aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil het vinkje uitzetten want anders werkt een programma niet die ik in het desbetreffende map wil stoppen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan