Laptop gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo medeforummers,

Gaan we weer hoor: mijn Lenovo Z70-80 gaat niet meer aan. Ik heb hem nadat ik hem gistermiddag gebruikt heb uitgeschakeld.
Toen ik hem net weer aan wilde doen ging het powerlampje branden maar ging de laptop niet aan waarna het lampje uitging. Het acculampje brandt wel constant. Als ik zonder netstroom wil opstarten gaat het powerlampje aan en meteen daarna weer uit. Zelfde gebeurt op netstroom zonder accu.

Wie kan me verderhelpen?

Alvast bedankt.

gast0685
 
Geen idee. Heb hem gedemonteerd en de boel gecontroleerd. Echter doen nu muis en toetsenbord het niet (goed).
 
Heb je niet per ongeluk zo'n kwetsbare flatcable iets uit zijn connector geschoven?
 
Heb ik ook gekeken, zitten goed. Bij de muis is wel het lipje gebroken. Op het toetsenbord doen de toetsen q, a, z, escape, tab, 1 en de toets met het golfje het niet. De rest wel...
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Bij de muis is wel het lipje gebroken."

De vergrendeling maakt dat er voldoende druk komt op de "flexcable" , zodat deze goed kontakt maakt ...


Een volledige hoek van het keyboard die niet werkt , lijkt op het eerste zicht schade door vloeistof ...

Het zou natuurlijk ook een vervuilde of beschadigde connector kunnen zijn....

Zelf vervangen zal voor u wel niet haalbaar zijn ... mocht je een lokale hobbyist vinden met de nodige soldeerervaring , een voorbeeld van wat te koop is :

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...FPC+CONNECTOR++RIBBON+FLAT&rt=nc&LH_PrefLoc=2

Uiteraard zelf eens zoeken op korrekt gemonteerde model.

Misschien nog op te lappen mits enige inventiviteit / voorzichtigheid ??? (harde karton , kapton tape , lijmpistool ???)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips maar ik heb geen zin om er nog verder in te investeren en ik doe hem van de hand aan een hobbyist...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan