2de hands NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Goedemorgen allemaal,

Even een vraagje, zouden jullie een 2de hands Synology DS414j voor €125, of een Synology RS409RP voor €175 nog aanraden?
Hoe lang krijgt een Synology NAS software/firmware UPDATES?
Beide zonder schijven.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr

Nossie
 
Bij synology zijn de laatste 2 cijfers het maakjaar. dus de 4-14 is 2-3 jaar oud. de 4-09 is echt te oud. Synology geeft normaal 5 jaar software updates. dus de 414 wordt nog tot minstens 2019 ondersteund. Synology doet geen harde cut-offs. Dus vaak kun je nog langer updates installeren, maar soms houden features dan op.
 
Oké, dank je wel Wampier,

Zie trouwens net dat het geen 414 is maar een 411...die zou dan in ieder geval tot 2016 up to date zijn. Zou je die nog aanbevelen?
 
De RS409RP heeft in juni van dit jaar nog een update ontvangen voor DSM 4.2...
Afhankelijk van de hoeveelheid schijfruimte waar je om verlegen zit zou ik dus voor deze gaan ook al is'ie wat ouder.
 
@scrapheap, dat was puur een beveiligingsupdate. DSM 6.1 is echter al uit. Dus hoewel de 409 mogelijk nog veilig te gebruiken is, mis je alle features uit 5.0, 5.1, 6.0 en 6.1.

Ik vind de tweedehands prijzen wel redelijk hoog. de nieuwste 418j, net een paar maanden gereleased kost nog geen 300. 175 euro voor een machine van bijna 9 jaar oud vind ik wel wat grof. Ik zelf heb nog een 411 liggen en die gaat voor een stuk minder van de hand. Die is iig nog compatible met 6.0 en waarschijnlijk met 6.1
 
Is er nog verschil in een DS en een RS? Ik snap dat de één een desktop is en de andere voor montage in een 19" kast. Maar is er software en/of hardware matig verschil tussen deze twee?

Ik zelf heb nog een 411 liggen en die gaat voor een stuk minder van de hand. Die is iig nog compatible met 6.0 en waarschijnlijk met 6.1
@wampier welke kant van het land woon je en wat zou de 411 moeten kosten?
Is het een DS of RS?
Zou je mij aub een pb willen sturen met de prijs en waar een 411 beperkt in is tov een 416 of 418. Kan ik er bijvoorbeeld nog 4K films mee streamen? Hij hoeft niets te rekenen, alleen maar data sturen naar mijn mediacenter, die doet het rekenwerk. En ik neem aan dat RAID 5 geen probleem is.

Ik hoor graag van je.

Mvrgr,

Nossie
 
Dat DSM 6.1 al uit is weet ik, er draait hier al 5 jaar een DS412+ dus dat DSM 4.2 verouderd is wist ik ook...
Daarom had ik er duidelijk bij gezet:
Afhankelijk van de hoeveelheid schijfruimte waar je om verlegen zit
 
Functioneel geen verschil tussen DS en RS. RS maakt alleen een stuk meer lawaai, door de hogere draaisnelheid van de ventilatoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan