Netwerkhardware niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiltdijk2

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
12
Best forum,

Na Windows 7 opnieuw te hebben geïnstalleerd op mijn laptop (HP Probook 650 G1) met een oorspronkelijke dvd van HP uit 2012, merk ik dat het systeem de netwerkhardware niet meer herkent, zowel draadloos als via ethernet. Als ik op de fysieke knop van de draadloos ontvanger/zender druk, blijft het lampje oranje. Als ik de ethernetkabel in de router steek en verbinding met een netwerk probeer te maken, krijg ik de boodschap "geen netwerkhardware gevonden". De router werkt naar behoren, want daarmee heb ik dit bericht verzonden. Het is net alsof de hardware stuk of ontkoppeld is, maar voorafgaand aan de nieuwe installatie werkte alles goed, en ik heb de laptop tijdens de installatie niet laten vallen, aangestoten of iets dergelijks.
Mijn enige voorstelling van de oorzaak van het probleem is, dat windows 7 nog een aantal updates moet installeren om alles naar behoren te laten werken, maar juist dit is iets wat mijn laptop niet kan zonder internet.
Is mijn vermoeden juist? Hoe kan ik de updates dan verkrijgen via de computer waarop ik nu typ, zo nee, wat kan er aan de hand zijn?
Het systeem:
Windows 7 Professional (maar met Home Premium zelfde probleem)
Service Pack 1
Processor: Intel i5 2,50 GHz
4 GB RAM
64 bits besturingssysteem

Alvast dank voor de hulp!
Jilt
 
Geen uitroeptekens bij apparaatbeheer?
Zo ja, drivers installeren. Zou eigenlijk niet mogen als je de bijbehorende originele oem dvd hebt gebruikt.
 
Dag Jackall,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Ik was al met drivers in de weer geweest, maar had eerst twee verkeerde drivers gedownload van de site van HP, en inmiddels de goede gevonden: Broadcom Wireless LAN Driver and Utility (SP73093)
Bedankt voor je hulp, want daardoor ben ik wat beter naar die drivers op de site van HP gaan kijken!

Groetjes,
 

Bijlagen

  • DitProgrammaIsMogelijkNietCorrectGeinstalleerd.jpg
    DitProgrammaIsMogelijkNietCorrectGeinstalleerd.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 61
  • HetBesturingssysteemWordtNietOndersteund.jpg
    HetBesturingssysteemWordtNietOndersteund.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 54
De afbeeldingen zijn niet meer relevant, ik dacht dat ik ze gewist had. Het betreft de boodschappen die ik kreeg na poging tot installatie van de verkeerde driver.
Er stond dus inderdaad een uitroepteken bij Netwerk-controller onder "Overige apparaten". Na installatie van de driver was het apparaat "Netwerk-controller" uit de groep "Overige apparaten" verdwenen en verscheen de groep "Netwerkadapters" met daarin "Broadcom [..] Wi-Fi Adapter"
De driver staat dus blijkbaar niet op de schijf uit 2012. Ik heb de laptop in 2015 gekocht en toen was alles al voorgeinstalleerd. Dit is de eerste keer dat ik Windows opnieuw installeer..
Nogmaals dank!
Jilt
 
Graag gedaan. Nu je vraag is opgelost, zou u dan zo vriendelijk willen zijn de status van je vraag aan te passen. Kan rechts bovenin de topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan