• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe besteltijd uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVDV88

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2017
Berichten
25
Hallo,

ik heb een formule in excel nodig die de weekenden en buiten productie uren niet meeteld met het berekenen van een nieuwe bestelling.

zie hieronder:

laatste bestelling 6-11-17 6:29
doorlooptijd van 1 bestelling 1:00:00+114:44:07
nieuwe bestelling 11-11-17 2:13

in dit geval ,valt de nieuwe besteltijd in het weekend.

de werkdagen zijn van smorgens 06:00 uur tot 01:00 uur snachts, met het berekenen van de nieuwe tijd zou hij dus rekening moeten houden met de uren tussen deze 2 tijden en de rest niet meetellen.

dus kortom, de nieuwe besteldatum/tijd mag niet vallen in de weekenden en alleen tussen 06:00 uur smorgens en 01:00 uur snachts.
 
Laatst bewerkt:
bekijk even de functie NETTO.WERKDAGEN of NETWERDAGEN.INTL
 
dat het deze formule moest zijn was ik al achter, weet iemand wat de exacte formule moet zijn om de tijden in mijn vraag te bereken?
 
Hallo RVDV88, welkom hier.

de meeste mensen hier hebben een hekel aan overtypen van gegevens.
kun je aub een voorbeeld excel bestandje mee sturen?
 
Hoi RVDV88, welkom op het forum.:)
Had je de moeite genomen om e.e.a. op te zoeken, zou je gezien hebben dat de helpers iedere dag opnieuw moeten lopen zeuren om een vb bestandje.
Dus waar is je vb bestandje???
Met een vb bestandje wordt je sneller en gerichter geholpen.

Oops, SP was mij voor:)
 
Laatst bewerkt:
probeer deze even in D2
Code:
=WERKDAG(A2;INTEGER(REST(A2;1)+SOM(B2:C2)))+ALS(REST(SOM(A2:C2);1)<1/24;REST(SOM(A2:C2);1);ALS(REST(SOM(A2:C2);1)<6/24;6/24;REST(SOM(A2:C2);1)))
 
Wat is de titel van het boek waaruit ge dit gevist hebt? :)
 
Ik geloof dat ik weer achter de feiten aan loop. Too slow ...
Code:
ENG: 
=WORKDAY.INTL(A2;B2+C2+IF(A2+B2+C2-INT(A2+B2+C2)>(1/24);1;0);1)+IF(A2+B2+C2-INT(A2+B2+C2)<(6/24);6/24;A2+B2+C2-INT(A2+B2+C2))
 
Daarvoor heb ik geen boek gebruikt. Enkel mijn weinige kennis even geprobeerd.
 
PHP:
=ceiling(weekday(a2+b2+c2;2);7) -weekday(a2+b2+c2;3)+ceiling(a2+b2+c2;0,25)
 
Heren,

de formule laat de volgende bestelling uitkomen op 6:00, zie bijgevoegde bestand wat het eigenlijk moet zijn.

We zijn in ieder geval op de goed weg, alvast bedankt hiervoor :).
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 49
is er een manier om de formule van Plongske om te zetten naar engels?
=WERKDAG(A2;INTEGER(REST(A2;1)+SOM(B2:C2)))+ALS(REST(SOM(A2:C2);1)<1/24;REST(SOM(A2:C2);1);ALS(REST(SOM(A2:C2);1)<6/24;6/24;REST(SOM(A2:C2);1)))
 
dus kortom, de nieuwe besteldatum/tijd mag niet vallen in de weekenden en alleen tussen 06:00 uur smorgens en 01:00 uur snachts.
+
de formule laat de volgende bestelling uitkomen op 6:00, zie bijgevoegde bestand wat het eigenlijk moet zijn.
Mij ben je kwijt. Ik heb maar even gequote waar mijn verwarring zit.

De uitkomst die je aangeeft is 2:13. Dit is tussen 01:00 en 06:00. Dan moet dit toch juist 6:00 zijn? Althans, dat is wat je in je eerste post aangeeft.
 
Aan de hand van aliassen kun je het geslacht van forumparticipanten niet afleiden. Maak het forum niet onnodig vrouwonvriendelijk.
De 'heren' aanhef kan beter achterwege blijven.
 
Kan net als peter ook even niet meer volgen.
dus kortom, de nieuwe besteldatum/tijd mag niet vallen in de weekenden en alleen tussen 06:00 uur smorgens en 01:00 uur snachts.
Dus als uw nieuwe bestelling uitkomt om 2:13 moet deze toch verplaatst worden naar 6:00?

Hierbij nog even de vertaling
Code:
=WORKDAY(A2,INT(MOD(A2,1)+SUM(B2:C2)))+IF(MOD(SUM(A2:C2),1)<1/24,MOD(SUM(A2:C2),1),IF(MOD(SUM(A2:C2),1)<6/24,6/24,MOD(SUM(A2:C2),1)))
 
volgens mij moet er di 14-11-2017 om 8:13:07 uit komen .

met de hand een tabelletje gemaakt. zie gele cellen.

ps is vba een probleem? in vba is dit eenvoudiger op te lossen. ik ben niet zo handig met excel formules.
 

Bijlagen

  • Book1 (2.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan