iPhoto en Foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomukke71

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Berichten
71
Is het wellicht goed om ruimte te besparen iPhoto te verwijderen omdat je Foto's ook al op de pc staat. Ik heb in beide programma's dezelfde foto's staan, dus mijn vraag kan ik iPhoto zonder moeilijkheden opruimen? Of staande progjes met elkaar in verband?
Bij voorbaat dank. ton magielse.
 
Is het wellicht goed om ruimte te besparen iPhoto te verwijderen omdat je Foto's ook al op de pc staat. Ik heb in beide programma's dezelfde foto's staan, dus mijn vraag kan ik iPhoto zonder moeilijkheden opruimen? Of staande progjes met elkaar in verband?

Dat vroeg ik me ook af en heb het geprobeerd en dat gaat prima, weer 1.5 GB bespaard op ssd. Ik zou wel eerst iPhoto zippen en ergens bewaren voor het geval dat...
Als je ruimte te kort komt kan ik de utility OmniDiskSweeper adviseren. Zou heb ik alles van Garageband verwijderd en dat scheelde vele GBytes!
Succes,
Jaap
 
iPhoto en Fotos hebben beide een eigen database, die vind je in je userfolder Afbeeldingen.
Als je een iPhoto bibliotheek opent in Fotos dan zet hij deze om en Fotos hernoemt de oude iPhoto bibliotheek.

Precies hetzelfde zijn ze niet. Als je in Fotos nieuwe afbeeldingen importeert dan zitten die dus niet in iPhoto. Kijk dus goed welke bibliotheek het nieuwste is. Laat die staan. Kopieer de andere voor de zekerheid naar een externe harddisk en ontkoppel die dan. Open de overgebleven bibliotheek met Fotos. Klaar.

Verwijder dan ook iPhoto uit de Applicaties (of Programmas) map. Scheelt ook weer ruimte.
 
Je kunt ze uit iPhoto verwijderen, maar je kunt ze het best naar een andere map kopiëren en nadat je ze zonder problemen hebt verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan