Outlook (en Word) starten traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Sinds enkele dagen starten Word en Outlook (Office 365) traag op. Normaal zo'n 2 seconden en nu rond de 10.
Niet dramatisch, maar toch wel irritant. Temeer dat je weet dat er iets aan de hand moet zijn. Maar wat?
Heb een recent gekochte vrij snelle desktop. Daar kan het, lijkt mij, niet aan liggen.

Wat heb ik zelf gedaan:
- voorzien van laatste 'Office' update
- alle invoegtoepassingen verwijderd. Via beheren Com-invoegtoepassing > Start (venstertje is helemaal leeg)
- In veilige modus gestart (via ctrl tijdens starten). Toen wel sneller!
- Office volledig hersteld (via de uitgebreide methode)

Merkwaardig is dat Excel en Acces wel snel opstarten (gebruik deze zelden)

Hopelijk kan iemand mij helpen bij dit kleine maar vervelende probleem

George
 
Hallo,.

Bedankt voor je reactie...

Maar... dit had ik al gedaan. Dat bedoelde ik met Office volledig hersteld (via de uitgebreide methode)". (de vier stappen actie)

George
 
Bedankt voor je tip...

Inmiddels 'Schoon opstarten' uitgevoerd, maar helaas, het opstarten van Word en Outlook duurt nog even lang...

Ook maar de andere test (achter jouw linkje) met OffCAT uitgevoerd. Bij Word alles OK en bij Outlook de melding 'Bits service is not running' Zou gaan om het 'Offline Adress Book'? Lijkt me niet echt belangrijk.

Groet, george
 
Zeker hardnekkig....

Ik houd de updates goed in de gaten en de laatste updates zijn geinstalleerd.
 
Bedankt voor de tip. Ga ik doen, kan wel mogen of overmorgen worden...
 
Hallo,

Ik heb contact gehad met MS...

Ik heb eerst maar uitgelegd wat 'wij' allemaal al gedaan hadden. Hij gaf aan dat hij dat ook had willen voorstellen. Zat er wel een beetje in...

Ik heb nog wel op zijn verzoek vanaf de prompt, de volgende opdrachten uitgevoerd:
- dism /online /cleanup-image /checkhealth, en
- sfc /scannow
In beide gevallen geen problemen gevonden.

Hij gaf, als enige mogelijkheid, aan, dan maar Office volledig opnieuw te installeren.

Wat vind jij hiervan. Of is dat eigenlijk overbodig/zinloos?

George
 
Nou dat is/en blijft dan koffie dik kijken. Dan eens proberen hier in te loggen. https://outlook.live.com/ hoe snel is het dan.

Ik zou nog eens proberen om CCleaner erover heen te laten lopen. Ken je dat programmatje?

Nieuwe installatie kan altijd nog. Raar dat Excel het wel gewoon doet. Probeer eens. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Outlook.com werkt wel goed. Maar dat is toch een online versie en werkt dan toch anders?

CCleaner gebruik ik al jaren vrij consequent. Die heeft het dus ook niet op kunnen lossen.

Tja, blijft toch een merkwaardig probleem....

Wel weer een gedoe meet accounts en zo, maar misschien dan toch maar een keer helemaal opnieuw installeren...

George
 
Ja dat klopt dus die online versie werkt goed. Dan is het proberen waard om dan maar tenslotte een nieuwe install te doen. Succes. Laat maar eens weten hoe het afloopt.
 
Ik zal je zeker op de hoogte houden... Ga dat volgende week wel een keer doen...

Als je liever hebt dat dat ik een ander topic aanmaak, moet je het maar zeggen. Ik heb n.l. een (geheel andere) vraag over een probleem met de WiFi-verbinding op een vrij oude laptop van mijn vrouw. Jij bent echt een deskundige op velerlei gebied, heb ik gezien (je hebt mij in het verleden ook al vaker geholpen), dat ik ervan uitga dat je hier ook verstand van hebt.

De vraag:
Op de laptop met Windows 10 wordt er, na een opstart, niet 'automatisch' meer een verbinding gemaakt via WiFi met mijn router (is jarenlang probleemloos goed gegaan). Rode WiFi lampje brand dan.
Als ik op de WiFi knop druk, wordt deze wel blauw weer en is er een verbinding. Maar dat hoort natuurlijk niet.

Heb het volgende gedaan:
- Windows 10 is up-to-date (o.a. Fall Creators Update)
- In apparaatbeheer lijkt alles goed te staan en zijn er geen updates/drivers beschikbaar voor 'Qualcomm Atheros WiFi adapter' en 'NVIDIA nForce networdk adapter'
- ook dit: 'http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/wireless_zero_configuration_aanzetten.htm' uitgevoerd. Is nog wel van Vista, dus??
- Kwam ook nog een verhaal van jou tegen, maar probleem zat daar in een 'ander' geinstalleerd programma

Wellicht heb je nog wat adviezen voor mij....

George
 
Wederom bedankt voor je tip,

Maar helaas, ik heb het hele rijtje volledig afgewerkt, maar dat vervelende rode lampje wordt maar niet blauw..

De laptop is zo'n 8 jaar oud, kan het zijn dat het een hardware kwestie is, iets met dat knopje of zo, ik moet hem na opstarten ook twee keer indrukken om verbinding te krijgen.

Anders zij het maar zo....

George
 
Ik denk (bijna zeker) dat windows 10 niet kan draaien op deze oudere laptop en idd een hardware kwestie is (niet compatibel). Advies: Neem dat ding onder de arm en loop een shop binnen. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Het zal je misschien verbazen, maar ik heb hier twee 'oudjes' (laptops) staan van zo'n 8 jaar oud, waar Windows 10 nog heel behoorlijk op draait. Natuurlijk gaat het opstarten traag, maar verder valt het wel mee.

En... de laptop met het WiFi probleem heeft meer dan een jaar goed gewerkt, ook met Office 2016.

Ik dacht eigenlijk meer aan het fysieke WiFi knopje, maar dat lijkt me ook niet erg realistisch...

Dus, wat ik zal zie; het is dan maar zo; geen idee wat ik er verder nog aan kan doen. Ja, Windows volledig opnieuw installeren, maar of dat het probleem oplost!!

Tenzij jij nog iets uit de hoge hoed kunt toveren, moeten we het misschien maar hierbij laten, Sommige problemen zijn gewoon niet op te lossen. Helaas...

Ik wil je in ieder geval 'wederom' bedanken voor je niet aflatende hulp. Waardeer ik zeer!!

George
 
Ja dat is accepteren als het niet anders is. Toch zou ik ermee naar een shop gaan en eens voorleggen hoe het nu zit. Soms is eind goed al goed, alleen nu even niet. :D

Succes er verder mee en wellicht tot een volgende keer.
 
Ik denk (bijna zeker) dat windows 10 niet kan draaien op deze oudere laptop en idd een hardware kwestie is (niet compatibel). .
Heb hier een Dell D430 uit 2009, met Windows 10 home. Het is geen snelheidsduivel maar met Opera is er prima mee te surfen.
Als office pakket heb ik er Libre Office opgezet, werkt prima. Ik wacht nog even met het zoeken voor het vervangen van deze zeer solide laptop. ...
Oja.. ik heb er een aantal jaren geleden al een SSD ingezet, dat scheelde wel heel veel in performance. Die 90 tientjes waren het wel waar....

Als ik echt snel wil werken dan ga ik verder op mijn i7 7700K / 16 GB RAM desktop. Dus de D430 is voor op de bank en voor op vakanties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan