• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Map in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik heb twee mappen (A en B) in excel die normaal dezelfde inhoud zouden moeten hebben.
Nu stel ik vast dat map A 41.502 kb bevat en map B 7.95 kb.

Bestaat de mogelijkheid om na te gaan welke delen van de inhoud door één of ander bewerking uitgebreid werden.
 
Mappen zijn bestanden? Of zijn het het mappen ook wel directory's genoemd?

Uitgaande van het eerste
- Waarom heb je twee dezelfde bestanden die qua grootte en inhoud identiek moeten zijn?
- Is bestand A gelinkt aan bestand B?
- Hebben beide bestanden dezelfde extensie?

Een beetje meer info lijkt mij op zijn plaats.
 
Kijk eens naar de opmaak van de cellen of die gelijk lopen.
 
In de oorspronkelijke map waarin koersupdates updates worden bijwerkt, diende aangepast omdat de er van aanvoersysteem bepaalde wijzigingen dienden te worden uitgevoerd/bijgewerkt.
Ik heb dus die oorspronkelijke map onder een nieuwe naam gekopieerd om mogelijke problemen te kunnen opvangen.

Daar er in het nieuwe aanvoersysteem geen echte problemen werden vastgesteld heb ik ook in de kopie de wijzigingen doorgevoerd.

Ik had "voor" die tweede aanpassing al vast gesteld dat map had vijf maal groter was dan B. Mogelijk heb ik ergens een verkeerd invulling uitgevoerd...
Maar kan niet zien welke of waar.

Beide mappen werken zonder problemen...
 
Koop een grotere schijf dan ben je van het ruimteprobleem af. Inhoudelijk reageren op de gestelde vragen is ook een optie ipv een warrig verhaal.

Ik heb werkelijk geen idee wat hier staat:
In de oorspronkelijke map waarin koersupdates updates worden bijwerkt, diende aangepast omdat de er van aanvoersysteem bepaalde wijzigingen dienden te worden uitgevoerd/bijgewerkt.
 
VenA: grotere schijf...mijn schijf is maar voor 50% vol...dat zal het zeker niet zijn. Wat mijn uitleg betreft, kan ik aannemen dat die niet klaar en/of duidelijk overkomt.
Mijn tekst:
In mijn excel toepassing gaat het over aandelen, verspreid over 70-tal kolommen die realtime worden bijgewerkt door bvb koersupdates van Google, Yahoo of XXX. Elk heeft zijn eigen, laat ik het koersgegevens noemen, symbol tickers. Wat er gebeurd is: de verdere koersupdates werden gestopt en er diende gezocht om de bestaande symbolen te vervangen. En dat leek moeilijk te vinden. Ondertussen had ik al een manuele invulling van een 30-tal aandelen voorzien, vandaar dat map B werd aangemaakt.
Een nieuwe leverancier voor de koersupdates werd naderhand wel gevonden en zodoende heb ik opnieuw beide mappen moeten bijwerken.

Hopelijk geeft dit een beter overzicht van wat ik bedoel.

Cobbe: heb wel diverse kolommen moeten verwijderen en verplaatsen in map A, maar dat gebeurde naderhand ook in map B.
In map A (die ook verschillend sub mappen heeft) heb ik in één van die sub mappen een tabel toegevoegd om de volgorde van de kolommen in beeld te brengen zodat mappen A en B éénzelfde schema zouden weergeven, en dat is dut niet aanwezig in map B.
In dit tabel gebruik ik eveneen bijkomende kleuren en rand of kader omlijningen.
Dus, zoals je opmerkte, is dit misschien "het verschil".

Sorry indien mijn uitleg ingewikkeld overkomt.
 
Verwijder eens in het te grote bestand alle niet gebruikte cellen.
Sla dan op en check.
 
Het verschil zal waarschijnlijk zitten in:
De inhoud. Elke karakter neemt plaats in
(Voorwaardelijke) Opmaak Alles wat buiten de standaard ligt moet opgeslagen worden.
Of bereik van de formules. Een groter bereik van formules kost meer rekenkracht.

Maar aangezien je schijf voldoende ruimte heeft en de 2 bestanden toch klein van formaat zijn zou ik mij geen zorgen maken om de precieze grote van de 2 bestanden.
 
Cobbe, bedoel je dit, zowel rijen als kolommen compleet deleten:

Cellen.jpg

Popipipo, ik maak mij geen zorgen, maar zou graag "begrijpen", "ontdekken" waarom praktisch identieke toepassingen zo verschillend werden. Beide zijn nu open en doen (ook online)het zonder problemen.
 
Ja via Ctrl - End krijg je de actuele laatst geformatteerde of gevulde cel in het blad.
Als dat niet overeenkomt met het werkelijk benodigd bereik verwijder(deleten en niet gewoon leegmaken hé) je alle overbodige rijen en kolommen.
Dan opslaan en opnieuw openen en checken via Cntrl - End om te zien of er daadwerkelijk een verkleining is gebeurd.
 
Cellen 2.jpg

Ik zie nu dit na ctr+end.
Welk is de volgende stap, hoe delete ik dit.
Ik veronderstel dat het deel van mijn toepassing dat in gebruik is en bovenaan staat niet verdwijnt...
 
Selecteer rij 763 tot de effectief laatst gebruikte rij +1 en delete,
dus niet het bereik maar echt de rijen 763 tot bv 51 en deleten.
 
De laatste rij die door mijn toepassing wordt gebruikt is "132".
Betekent dit dat alles tussen rijen 763 en 133 met worden aangeduid om te verwijderen.
Dit is her scherm na ctr+end:Cellen3.jpg
Ik moet geen rekening houden mt de schuifbalk die helemaal rechts onderaan staat ?

Sorry, als mijn vragen wat "simpel" overkomen...deed dat nog nooit.
 
Jij laat me geselecteerde kolommen zien in je schermafdruk.

Als er effectief niets in de rijen 133 tot 763 niets staat kun je die verwijderen.
De schuifbalk past zich aan, ook aan de niet gebruikte cellen.

Doe dit in een tab en test de wijziging.

PS: Indien je niet zeker van je eigen bet maak dan een copie van je bestand vooraleer je dit test.
 
Heb natuurlijk een kopie gemaakt.
Linker kolomnummers van 133 tot 763 zijn zwart en alle cellen blauw.
Ik klik verwijderen maar wat moet ik dan zien ? Er lijkt niets veranderd.
Betekent dit dat alle cellen leeg zijn of...ge ziet ik zwem...
Ik begrijp wat crt+end en verwijderen teweegbrengen.
 
Natuurlijk zie je niets want je kunt echt geen rijen verwijderen, die worden direct vervangen door zogezegd nieuwe exemplaren.

Maar je moet je bestand opslaan na deze verwijdering anders herstelt Excel de oude toestand weer.
 
Ik denk alles uitgevoerd te hebben zowel rijen als kolommen, opgeslagen maar vind nog steeds 41.322 k.

Ik ga u niet verder lastig vallen, bedankt voor de hulp en de moeite.
 
Je valt me helemaal niet lastig hiermee, ik voel me tot niets verplicht. :)

Doe eens zoeken en selecteren -->selecteren speciaal --> Objecten.

Misschien heb je veel objecten in je bestand door dat knippen en plakken.
 
Kun je bestand niet posten nadat je de gegevens vervangen hebt door dummywaarden?

Of anders mailen naar cobbe at mail punt be
 
Dit zijn enkele van de mappen die in die toepassing gebruikt worden.
De map waarvan sprake is Eurobeurs die ook een link heeft met andere mappen.
Het zou dus ook kunnen dat Kb's in een andere map het probleem veroorzaken. Maar dit alles bevindt zich ook de andere toepassing.

OK, zoeken en selecteren: selecteren speciaal objecten ? waar vind ik dat in excel.
Cellen 5.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan