• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSCH

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2017
Berichten
8
Hallo,

Ik zit met een probleem rond gegevensvalidatie.
Ik zou graag een 2e vervolgkeuzelijst maken op eenzelfde waarde.
In mijn fictief voorbeeldbestand wil ik een prijsberekening van fruit, groenten en hun verpakkingsmateriaal.
Ik weet dat ik een vervolgkeuze kan maken als ik bepaalde bereiken benoem. Ik heb zo een bereik "groenten" (werkblad "Prijzen groenten-fruit" cellen A6-A8) en een bereik "fruit" (werkblad "Prijzen groenten-fruit" cellen A3-A5).
In werkblad "berekening" heb ik in cal B4 een vervolgkeuze gemaakt op cel B3.
Nu zou ik met dezelfde woorden een andere vervolgkeuze willen maken in Cel B7 --> Zie fictief voorbeeldbestand.

Kan er mij iemand helpen?

Alvast bedankt!Bekijk bijlage test - gegevensvalidatie.xlsx
 
met een naambereik en indirect, zoals je andere voorbeelden
 

Bijlagen

  • Kopie van test - gegevensvalidatie.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 40
Beste,

Dit is inderdaad wat ik zocht! Bedankt!
Maar ik heb nu nog een bijkomende vraag.
Kan je ook 2 voorwaarden stellen?
In het voorbeeldbestand heb ik nu voor groenten ook nog de mogelijkheid gemaakt om te kiezen voor bio of gewone groenten.
De verpakking hiervan is verschillend. Zo zou ik willen dat ik enkel de mogelijkheden voor Bio zie wanneer ik voor bio groenten kies...
Zie voorbeeldbestand...Bekijk bijlage Kopie van test - gegevensvalidatie.xlsx
 
Ja dat kan , maak van het Bio een nieuwe groep, in het tab blad validatie heb ik volledig geautomatiseerde validatie gemaakt op de keuze van de cel B3;B4 blad berekenen, bekijk dit eens
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van test - gegevensvalidatie.xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 42
Beste,

Bedankt!
Het was even zoeken, maar het is mij uiteindelijk gelukt!
Bedankt voor uw hulp!

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan