• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter voor kolommen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.651
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Alleen kolommen weergeven waarvan de cellen in rij 1 leeg zijn. (kan er ook een tekst in zetten bv > Actief)
Er zijn meer dan 100 kolommen waarvan random een groot aantal oude gegevens bevatten. Om deze telkens te verbergen is onhandig. Nu heb ik boven de vervallen kolommen een tekst (Opgeheven) gezet de rest blijft leeg.
De uitleg op internet is mij te ingewikkeld en kan ik niet volgen.
 
zo?

Code:
Sub Senso()
For Each KL In Range("A:DZ").Columns
    If KL.End(xlUp).Value <> "" Then KL.EntireColumn.Hidden = True
Next
End Sub
 
Zoiets?
Code:
Sub dotchie()
Dim i As Integer
 For i = 1 To 100[COLOR="#008000"] 'van kolom 1 tot 100[/COLOR]
  Columns(i).EntireColumn.Hidden = IsEmpty(Cells(1, i).Value)[COLOR="#008000"] 'als de eerste cel in de kolom leeg is, dan verbergen,vb A1 is leeg dan kolom A verborgen.[/COLOR]
 Next i
End Sub
 
Philiep, De kolommen met een gevulde eerste cel moeten worden verborgen. :)
 
Het lijkt mij beter om dan die kolommen te verbergen die Opgeheven bevatten in rij 1. Wil je dat dan zo herschrijven.
Een macro is alleen geldig voor één document?
 
Zo dan:
Code:
Sub Senso()
For Each KL In Range("A:DZ").Columns
    If KL.End(xlUp).Value = "Opgeheven" Then KL.EntireColumn.Hidden = True
Next
End Sub
 
Het is gelukt met die van SjonR. Helaas begrijp ik niets van hoe je een dergelijke macro opslaat en waar. Er wordt ook niet om gevraagd en ik sluit dat zo maar af. Dan kijk ik onder macro en dan staat die er en werkt wel. Ik zal dit wel nooit begrijpen, waarom wordt niet duidelijk gemaakt wat de volgende fase is in het proces.

Philiep heeft gelijk maar dat is toch niet handig, want dan verdwijnen de rest van de helemaal lege kolommen ook. Dat is niet de bedoeling.

Oké, bedankt allemaal. De eerste van SjonR gebruik ik wel. Die werkt goed, alleen het opslaan e.d. ging nog niet helemaal goed. Ga nog wat oefenen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan