Usb printer aansluiten op modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bananasplit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2017
Berichten
1
Hallo,

Is het mogelijk om een usb printer op de modem aan te sluiten en zo draadloos te printen?

Mijn laptop is stuk en moet een aantal formulieren printen vanaf de Android tablet. Aan de tablet zit geen usb poort maar aan de modem, technicolor 7200, wel.
Heb via google een aantal pogingen gedaan maar kan niet vinden hoe dit aangesloten moet worden.
 
Nee, want een modem zorgt ervoor dat het signaal van jouw internetprovider wordt omgezet naar informatie die jouw computer, smartphone of televisie kan lezen. Internet komt je huis binnen via de kabel, ADSL of glasvezel. De modem vertaalt het binnenkomende internetsignaal en stuurt het door naar de aangesloten apparaten, zoals bijvoorbeeld je computer. Omgekeerd vertaalt je modem ook het signaal dat vanuit je huis naar je internetprovider gaat. Zo komt er een werkende internetverbinding tot stand. Het woord modem is een samentrekking van de woorden modulator en demodulator, zeg maar het heen en weer vertalen.

Als je de router bedoelt (waar vaak een modem in zit) waaraan je PC's gekoppeld zijn, dan is er een kans dat er een USB-poort op zit die een printer kan herkennen.
Je zult dan of de manual erbij moeten pakken van je router, of moeten vertellen welke router je hebt.
 
Man man man, ding is gewoon een modem router.
 
Laatst bewerkt:
Man man man, ding is gewoon een modem router.
Als mensen dat duidelijk zeggen, of een merk en type geven.

Ik heb wel eens eerder vragen gehoord van mensen die serieus een printer wouden koppelen aan een oude inbelmodem.
Dus ik snap je reactie niet helemaal. En ik geef ook nog eens uitleg over wat het verschil is.
Dan is het vreemd dat je meteen 'man man man' begint te foeteren, nietwaar ;)?
 
Laatst bewerkt:
Ach ach ach, kan ook, TS geeft het type op en ik een link ernaar........
 
Technisch gezien is het ook nog eens zo dat er over COAX en glasvezel geen modulatie en demodulatie aan te pas komt. Geen modem dus. Wel router, firewall, switch, ap en bridge ineen. Maar dat geheel off-topic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan