• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pallet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
150
Beste leden, ik heb dit bestandje gekregen van jullie en ben er al erg mee geholpen en we werken er ook mee, ik kreeg de vraag of het mogelijk was om ipv de letter "P" de datum weer te geven in de cel, ben hier mee bezig geweest maar kreeg het niet voor elkaar, toen kwam gelijk de 2e vraag of het mogelijk was om een 2e getal pallets in te voeren waarbij we een oudere datum kunnen aangeven zodat we FIFO ( first in first out) kunnen werken. Dus in kolom S de nieuwste datum en in kolom T het aantal pallets en in kolom U de oudere datum en in kolom V het aantal.
In regel 4 een weergave zoals het er uit zou moeten zien.

Hoor graag of dit mogelijk is en zou er ontzettend mee geholpen zijn daar ik al 2 dagen heb zitten puzzelen en er niet meer uit kom

alvast bedankt voor het kijken of meedenken, mogelijk zijn er andere mogelijkheden om dit te bewerkstelligen

Gr Ton

Bekijk bijlage pallet1511.xlsx
 
Zo iets?

Code:
=ALS($T2>=KOLOM()-KOLOM($C$1);$S2;"")
 
Dat werkt :thumb: maar nut nog iets voor de 2e vraag, als ik een paar pallets heb van het zelfde product die van een oudere datum zijn, die moeten het eerst gepikt worden of opvallen zodat de planner weet dat deze het eerst weg moeten

Zo iets?

Code:
=ALS($T2>=KOLOM()-KOLOM($C$1);$S2;"")
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • pallet1511.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 46
Graag gedaan

Tip: gebruik die Quote knop in het vervolg zo weinig mogelijk als je reageert.
Deze dient enkel maar om iets te verduidelijken of een bijkomende vraag te stellen.
Gebruik liever die grote blauwe knop (Reageer op dit bericht) eventueel met de naam van wie je een reactie verwacht.
 
Goed zo:thumb:
Als laatste kan je ook je vraag als opgelost plaatsen. Dit doe je bovenaan je vraagstelling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan