• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help Excel gesorteerde rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenF

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2017
Berichten
5
In een grote tabel heeft kan ik de rijen filteren op type (A,B,C,D,..)

maar nu zou ik graag deze rijen per type kopiëren naar een nieuw tabblad,
het liefst dynamisch zodat ze mee veranderen als ik iets aanpas in mijn "Master-file"

Is hier een slimme functie voor?
 
Voorbeeldbestandje

Goedemorgen Ruben,

Ik heb zo even geen oplossing voor je maar diegene die dat eventueel wel kunnen bieden stellen een voorbeeld bestand op prijs.
Meestal hanteren zij ook geen voorbeeldbestand geen advies, dus dit is misschien iets om even mee te nemen :thumb:
 
Ik denk dat de slimste manier is om een voorbeeld bestand te plaatsen.
 
Met voorbeeld

Dag Martin,

In bijlage heb ik een voorbeeldje geplaatst,

via de filter op type kan ik al filteren maar nu zou ik deze graag per type dynamisch kopieren naar een nieuw tabblad.
dus 1 tabblad voor type A
1 tabblad voor type F, D, C, B

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Heb je al gekeken naar de mogelijkheid van een draaitabel?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-1 draaitabel.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Goede start

Dag popipipo,

Het is zeker geen slechte start,
maar er zijn nog enkele problemen.

1) het sorteren is nog niet goed 1.1 -> 1.11 -> 1.12 -> 1.2, ik zou dit formaat liever behouden want ik krijg het zo binnen van een extern pakket
2) De thumbnails (foto's) komen niet mee met de draaitabel

Voorbeeld.JPG
 
1) Eenmalig in je juiste volgorde slepen en ook na verversen tabel blijven ze in deze volgorde staan.
2) In je bestandje zie ik niets over thumbnails staan. Misschien een meer up to date bestandje plaatsen.
 
De combinatie van draaitabel en afbeelding kan ik even niet voor elkaar krijgen.
 
Voorlopige oplossing

Geen probleem, ik werk nu voorlopig met een filter, en als er een nieuwe versie van de file beschikbaar wordt,
gebruik ik Vert.zoeken (Vlookup) om de commentaren van de vorige versies terug op de juiste lijn te plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan