meerdere kolommen in selectbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Ik zou graag een select box (of hoe het mag heten) op mijn website zetten waarbij het mogelijk is om meerdere kolommen onafhankelijk van elkaar te selecteren. Ik weet dat het type "data' bij input een datetimepicker levert maar die wil ik liever niet gebruiken want werkt (nog) niet in alle browsers.
Die datetimepicker die daar bij hoort doet dat wat ik wil met die drie kolommen op een telefoon. Je krijgt dan in een keer drie kolommen te zien (dag, maand, jaar) die je onafhankelijk van elkaar kunt scrollen en instellen. Bestaat zoiets ook voor grotere schermen en zo ja, met welke term(en) moet ik dan zoeken?
Ik zoek dus eigenlijk zoiets als het scherm van een fruitautomaat, waarbij je dus elk van de drie kolommen apart kunt scrollen.

groetjes, Anjo
 
Dat zijn dan toch drie multiple selectboxes naast elkaar?

En als je vindtd at de datetimepicket niet in elke browser werkt, waarom download je geen stand-alone datetimepicket? Zoals jQueryUI bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Drie selectboxen naast elkaar kan natuurlijk ook maar dat bedoel ik niet. Het scheelt niet zoveel hoor. Functioneel is dat hetzelfde. Ik vind alleen die fruitautomaat mooier en een beetje gebruikersvriendelijker.

En de datetimepicker downloaden kan ook, dat begrijp ik (verwijzen kan niet omdat ik de CSP vrij streng heb staan). Maar zoals hierboven ook staat: ik vind die fruitautomaatlook mooier. Ik had gehoopt dat er een of andere tag of attribute was waar ik geen weet van had...

groetjes, Anjo
 
Ik lees net dat Firefox 57 (net uitgekomen) dat die type="date" en type="time" ook ondersteunt. Het blijven dan wel twee verschillende velden.
Maar op zich maakt dit het weer makkelijker met verwerken van de data.

Verder wordt de fruitautomaatlook bepaald door het OS, zoals android en iOS gebruiken. Dit is meer bedoeld voor mensen op een smartphone/tablet. Op een normale PC is een kalender handiger.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik heb firefox. De vorige versie ondersteunde het niet maar deze nieuwe wel. Maar IE 11 ook nog niet (het zal weer eens niet).
Maar ik zie dus blijkbaar niet een eenvoudig commando over het hoofd. In zoverre weet ik dan dat ik het desgewenst op een ander gebied moet zoeken. Misschien toch maar gewoon drie boxen naast elkaar.

Bedankt weer voor het meedenken!

groetjes, Anjo
 
Er is geen commando voor een verschillende manier van een datepicker tonen :).
Of je zou het custom moeten maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan