scanner is niet meer aan de slag te krijgen in de imac

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
goedemiddag,
Wie heeft de oplossing.
Na een frisse start via time machine, omdat de imac niets meer deed tijden het installeren van een update in high sierra naar 10.13.1 bleek de canonscan lide 110 niet meer te werken.
Geprobeerd via de oorspronkelijk cd rom het apparaat weer tot leven te krijgen. Dat leverde niks op.
Via de website van canon gezocht naar de software voor de canonscan lide 110. Tig malen gedownload (versie 14.4 en v 17.7.1b) en geïnstalleerd.
Er komen in de dock wel iconen te voorschijn die bij het aanklikken niets doen.
Gezocht in systeemvoorkeuren bij printers een scanners.
Alleen de draadloze printer is te vinden, maar niet de scanner.
Wie weet waar het mis gaat?
vr grt
tom
 
Hoi Manamana,
Als ik bij canon invul dat ik high sierra als os 10.13.3 gebruik dan komt er geen beschikbaar stuurprogramma uit om te downloaden. Als ik gewoon zoek naar lide 110 dan komt een lide 17.7 tevoorschijn en een 14...
allebei geprobeerd, maar dan installeert hij zich ogenschijnlijk wel maar doet het later gewoon niet. dus is het volgens mij een kwestie van waar gaat het mis op de imac.
 
Laatst bewerkt:
klopt. het is inderdaad iets met twain. Het vreemde is: Was intussen verder gaan zoeken en heb mijn draadloze epson office printer die ook kan scannen weer aan de praat gekregen. Eigenlijk heel simpel: via systeemvoorkeuren en dan naar printer/scanners. Alleen gaat het scannen dan heel traag en na lang zoeken is pas terug te vinden waar het is opgeslagen. Via de lide 110 met een kabel naar de imac ging het veel sneller, maar nu dus even niet. Ga het even proberen bij die link.
 
heb via usa het stuurprogramma binnengehaald en geinstalleerd, maar als ik op de navigator van lide klik dan gebeurd er niks net als voorheen. Het vreemde is : ik haal het Ameriaanse stuurprogramma naar binnen en bij het installeren gaat alles verder in het nederlands.
 
Neem contact op met die Canon. Ik weet verder ook geen tips meer. :confused: sorry
 
in elk geval , dank voor meedenken.
ga bij Canon aan de bel hangen, maar ik had het idee dat iets had overgeslagen op de imac.
Ik sluit de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan