• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbels tellen met enkele voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisr

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Berichten
18
Hallo,

ik zit met volgend probleem waar ik niet uit geraak:

Ik heb 3 kolommen met een sport, een jaartal en een persoon. Ik zou graag een formule vinden (geen draaitabel) om te berekenen hoeveel personen zowel in 2014 als 2015 voorkomen EN uit dezelfde sporttak komen. Idem voor 2015 en 2016.
in bijlage een voorbeeld, met de te bekomen uitkomst.

Bekijk bijlage test dubbels.xlsx

merci!
 
kijk eens
 

Bijlagen

  • Kopie van test dubbels.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 34
Dag JeanPaul,

Bedankt, maar dat is nog niet wat ik beoog. Nu telt hij de personen als voldoen is aan 2 voorwaarden maar ik wil dat hij de jaren met elkaar gaat vergelijken
--> persoon x is actief in 2014 EN in 2015 voor bijv. voetbal. Dat zou 1 moeten zijn. Als hij enkel in 2014 of in 2015 actief is, zou het 0 moeten blijven. Als hij in 2014 voetbalt en in 2015 tennist, zou het ook 0 moeten blijven.

De tabel die ik erbij het gezet, heb ik manueel geteld en is het resultaat dat ik beoog, maar ik zoek een formule per cel want ik moet dit voor heel wat meer rijden uitvoeren..

merci
 
Je kan een hulpkolom gebruiken en anders kan het, denk ik, alleen via een matrixformule of UDF.
 

Bijlagen

  • test dubbels-1.xlsb
    10,3 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan