• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vreemde getalnotatie in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

AD1957

Verenigingslid
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
1.990
1e Als ik in de userform ga invullen komt er soms een vreemde getalnotatie in textbox10 (verschil onder aan de userform) het boeken van het verschil verloopt wel correct.

2e Zoals de userform nu werkt ben ik altijd verplicht om eerst de bovenste textbox in te vullen anders kan ik het verschil niet meer berekenen.
Gemakkelijker zou zijn ls de totaaltelling niet overeenkomt met het totaal op het bankafschrift om dan pas deze textbox in te vullen.
(spaart nml.tijd )Bekijk bijlage 311655

p.s. dit is een vervolg op een eerdere vraagstelling, voor iedereen die daarbij geholpen heeft mijn dank.

Groet,
Albert
 
Mij lijkt het logischer dat je de helpers in jouw vorige draadje ook daar bedankt. Die vraag op opgelost zet en even vermelden dat je een nieuwe/vervolgvraag hebt gesteld met een linkje erbij.

De som van bank en de som van credi_teuren is in beide gevallen 1962,08. Waar is het betaalde bedrag te vinden? En hoe is dit te matchen met de bijbehorende factuurnummers? Een duidelijk uitleg bespaart de helpers tijd.
 
Hoi VenA,
Ik heb de vraag als opgelost gemeld, zal eens even proberen of ik mijn dank alsnog kan vermelden.
anders hiervoor mijn excuus.

zal eens kijken of ik het hele bestand waar deze userform bijhoort kan doorzetten.
Dit is nml. een boekhouding die ik al jaren gebruik en steeds probeer te optimaliseren.

Groet,
Albert
 
Gebruik de intelligente tabel in Excel.
Filter op crediteur en Excel doet het werk voor je.
VBA is in dit geval 100% overbodig.
Je wil alle getallen die al in het werkblad staan nog eens invoeren in een Userform: dubbelop.
 
Laatst bewerkt:
sorry snb,
maar ik begrijp totaal niet wat je hiermee bedoeld.
Wil je eens naar het bijgevoegde bestand kijken, als jouw opmerking een oplossing is
dan hou ik me aanbevolen.
(ps. alles wat ik hier in elkaar heb geknutseld is lekenwerk van mij, echter met veel hulp van leden van helpmij toch gelukt)

Voorheen selecteerde ik de bedragen en met Auto.som had ik zo gezien of het betaalde bedrag juist was.
Echter als ik het blad beveilig werkt autosom niet, dus was ik op zoek naar een andere oplossing.


Groet,
Albert Bekijk bijlage 311687
 
De som van bank en de som van credi_teuren is in beide gevallen 1962,08. Waar is het betaalde bedrag te vinden? En hoe is dit te matchen met de bijbehorende factuurnummers? Een duidelijk uitleg bespaart de helpers tijd.

Dit geldt nog steeds voor het nieuw geplaatste voorbeeld.
 
Het betaalde bedrag staat op het bankafschrift en is niet te vinden op de sheet.
daarom moet ik het ook handmatig invullen in de userform.
 
de factuurnummers matchen met de factuurnummers van de ingevoerde facturen in het blad"inkoopboek
 
Hallo,

Ik snap in het geheel niet hoe je aan een verschil komt: je haalt zowel de bedragen die je per bank betaald uit het tabblad inkoopboek (kolom F) als de bedragen per crediteur uit het tabblad inkoopboek (ook kolom F). Hoe ontstaat er dan een verschil?
 
in het bankboek wordt geboekt: de bedragen zoals ze die op de factuur staan. (deze komen uit het inkoopboek dmv. ingeven factuurnr.)
Neem aan dat ik 4 facturen met één betaalopdracht voldoe bijv. ik betaal EURO 1000,00
echter de 4 facturen samen zijn EURO 1001,00 ik moet dus EURO 1,00 corrigeren in de kolom bank en in de kolom betalingsverschillen (hier zijn nml. de bedragen uit het inkoopboek overgenomen.
sorry maar Ik weet het niet beter uit te leggen.
 
Ik snap wat je bedoelt, wat ik niet snap is als je 1001,00 moet betalen, waarom je dan maar 1000,00 overmaakt
 
En als je dat al doet, moet je het niet boeken als betalingsverschil, maar moet het verschil boeken bij crediteuren: er is namelijk een crediteur die nog 1,00 EUR van je krijgt
 
foutje van diegene die de betaling doet!!!! en dat ben ik niet zelf
De boekhouder kan het dan het beste maar direct corrigeren, anders heb je aan het eind van het jaar een hoop zoekwerk om de verschillen in de crediteuren en bank te vinden
 
voor die ene euro doet de crediteur niet moeilijk
Als het bedrag groter is, boek ik het toch nog steeds onder betalingsverschillen.
Bij een nabetaling wordt het dan weer gecorrigeerd.
 
Sorry JanBG,
maar heb je misschien een oplossing voor mijn problemen in de userform
 
Boekhoudkundig is dat niet correct: betalingsverschillen zitten meestal in afrondingen bij contante betalingen: bij voorbeeld de factuur is 3,94 EUR, maar contact betaal je 3,90 EUR. Dan is er boekhoudkundig een verschil van 0,04 EUR en dat boek je dus ook als betalingsverschil. Bij de bank werkt dat niet zo: als je bij AH 3,94 EUR moet betalen en je pint, wordt er ook daadwerkelijk 3,94 EUR van je rekening afgeschreven. Maak je bij de betaling van een factuur een ander bedrag over dan het daadwerkelijke factuur bedrag, is dat geen betalingsverschil.
 
Ik denk dat het handiger is als je naar een ander boekhoudprogramma kijkt;

Kijk hier eens naar:
[video]https://www.ondernemeneninternet.nl/files/boekhoud.xls[/video]

Je kunt dit naar hartenlust uitbouwen
 
programmeur en boekhouder botsen hier.

Een boekhouder stelt gerichte vragen of geeft concrete antwoorden op gestelde vragen door de programmeur. Als je het proces niet duidelijk kan maken dan valt er niets te programmeren/automatiseren.
 
Hoi JanBG,
zelf zou ik deze wel kunnen inrichten.
Maar: dit is een boekhouding voor mijn zoon (handwerksman) die de boekhouding zelf wil doen.
hij werkt hier al jaren mee. Er is van alles aan gekoppeld (facturering en het maken van begrotingen met behulp van geintegreerde artikellijsten
Een compleet andere boekhouding zal voor hem een crime zijn en is dus geen optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan