Hoe kan ik mijn Internet Explorer 11 in Windows 10 herstelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieral

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
162
Beste helpmij-ers,
Plotseling kreeg ik probleem met mijn Internet Explorer in mijn Windows 10.
Ik kan hem niet meer gebruiken en hij wil niet starten.
Kan ik wel 'Edge' browser gebruiken maar dat viel niet mee.
Als iemand weet oplossing hier voor hoor ik het heel graag.
Met vriendelijke groet,
Mieral
 
Waarom zou je Internet Explorer willen gebruiken in plaats van Edge?

Edge werkt wel anders dan Internet Explorer maar is een stuk moderner, en Internet Explorer zal niet meer ontwikkeld worden. Op den duur zullen steeds meer websites niet meer geschikt worden voor Internet Explorer.
 
Al met de Verkenner naar C:\Program Files Internet Explorer gegaan?
Als het goed is staat ie daar en heet iexplore.exe
Dubbelklik daar eens op om te zien of ie dan wil starten.

PS, beste PHP4U, mensen zijn nu eenmaal gewend aan een bepaalde tool en willen die gewoon blijven gebruiken. En waar de meeste mensen echt niet van houden zijn bedrijven zoals Microsoft die steeds maar weer alles veranderen en ons dat dan weer door de strot duwen.
 
Dat is niet geheel waar, want Microsoft beslist niet alleen over de veranderingen. De komende 3 jaar zou je je er nog wel mee kunnen redden, maar vanaf dan verwacht ik dat je wel tegen barrières aan gaan lopen omdat de techniek van het internet ook weer verandert. En dat allemaal om alles veiliger te maken.

Ikzelf raad mensen ook aan om met de tijd mee te gaan, hoe lastig het ook is. Want hoe verder je achter de feiten aan gaat lopen, hoe moeilijk het soms voor je kan worden om later over te stappen.
 
Explorer 11 is vrij oud in IT termen en wordt in principe niet door een hogere versies geupdate meer, dus een doodlopend sport op den duur.
Opera werkt veel soepeler en handiger. Explorer zeker, maar Edge mag moderner zijn maar vind hem lomp en een stuk trager dan Opera, althans hier.
Opera heeft ook veel meer tools aan boord, je kunt ook Chrome extensions gebruiken. Hij is net iets handiger dan Chrome zelf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan