• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel met gegevens van twee tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
76
Ik wil graag de gegevens van twee tabbladen in een draaitabel krijgen zodat ik in de velden aan kan geven welke informatie ik zichtbaar wil hebben. Het lukt me prima met 1 tabblad maar niet met twee. Ik heb verschillende internet pagina's en handleidingen bekeken maar ik kom er niet uit. Ook hier kan ik niet vinden wat ik zoek.
Wie kan me helpen
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    430,8 KB · Weergaven: 59
helaas lukt het me niet de relaties aan te geven hij blijft aangeven dubbele waarde
 
uit tabel 1 heb ik de week, datum en pakketnummers nodig. uit tabel 13 heb ik aantal medewerkers en het gemiddelde nodig. uiteraard moeten deze wel bij de juiste datum worden geplaatst
 
bestandje

dit is wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • testIII.xlsx
    949,6 KB · Weergaven: 116
Van wat ik ervan begrijp werkt je file nu naar wens, de data wordt zo weergegeven zoals je wilt zien/beschrijft.
 
toch niet

nee het is toch niet helemaal wat ik zoek. Ik kan niet de koppeling tussen de ene en het andere tabel samenvoegen
 
Ik krijg de melding zoals in het bestand te zien is steeds
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    191,6 KB · Weergaven: 125
Je kunt niet twee totaal verschillende kolommen aan elkaar knopen, beide kolommen moeten dezelfde informatie bevatten, bijvoorbeeld het jaar. Bovendien moet in één van beide tabellen de kolom slechts unieke waarden bevatten.
 
wat word er bedoeld met die unieke waarde
En hoe krijg ik het aantal medewerkers in dezelfde draaitabel als de andere gegevens
 
Uniek betekent uniek :)
Dus in de tabel in kwestie (één van beide tabellen) mogen *in de betreffende kolom* geen dubbele waarden voorkomen. Geen enkele.
 
2017-11-20 08_46_03-TestIV - Opgeslagen.png

en met een draaitabel wordt het bestandje al snel te groot. Vandaar de printscreen, het is niet duidelijk wat de relatie is tussen de twee tabellen dus daarom is het lastig om te controleren of dit
overzicht juist is maar het bevat nu wel alle elementen die je benoemd ( laatste kolom laat som van gemiddelde zien en niet het gemiddelde maar dit kan je natuurlijk makkelijk aanpassen middels een formule)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan