word2016 niet opgeslagen wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb hier al eens eerder een vraag over gesteld maar ik heb nog steeds een probleem. ik heb onder opties ingesteld dat ik elke tien minuten een automatisch een reservekopie wil laten opslaan. als ik echter kijk bij Info > Document Beheren
staat daar steeds dat er geen niet-opgeslagen wijzigingen zijn. is dit goed. het gaat hier over mijn belangrijkste documenten. op de een of andere manier krijg ik bij andere documenten soms wel een hele lijst van wijzigingen te zien..
 
Ik heb net even getest in 2016, en bij mij werkt het prima. Je stelt een tijd in (getest met 2 minuten) en als je dan in de map met Herstelbestanden gaat kijken (<C:\Users\Michl\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles>), dan staat daar keurig een bestand in: woensdag 15 november 2017((Unsaved-306294711548089584)).asd. Ook in de map Autoherstel (<C:\Users\octa\AppData\Roaming\Microsoft\Word>) staat een bestand: AutoHerstel-versie van word probleem.docx.asd. Beide bestanden worden door Word verwijderd als de pc verkeerd wordt afgesloten. Ze doen dus niks aan het niet opslaan van je document. Herstelbestanden zorgen er alleen maar voor dat jouw document geopend kan worden in de laatst bewaarde versie. Dus hoe meer tijd je instelt bij de AutoHerstel optie, hoe meer van je werk je kan verliezen bij een crash.

Je kunt je belangrijke documenten hier dus echt niet mee 'beveiligen', want deze opties zijn alleen bedoeld voor situaties waarbij Word niet correct is afgesloten. En hoe vaak komt dat nou voor? Regelmatig op <Ctrl>+<s> drukken is dus een veel betere beveiliging. Het is, vind ik, ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de auteur om af en toe even het werk op te slaan; zoveel moeite is dat nou ook weer niet. Je kunt weliswaar een macro maken met een timer die dat op vaste momenten doet, maar ik zou geen macro continue mee willen laten lopen onder het werken.
 
Dat is toen toch uitgebreid aan de orde geweest. AutoHerstel heeft een heel andere functie dan een reservekopie. Een reservekopie zit onder > Geavanceerd > Opslaan

Altijd back-up maken. Selecteer deze optie om telkens wanneer u een document opslaat ook een back-up te maken. Elke back-up vervangt de vorige back-up. U herkent een back-up aan de tekst 'Back-up van' vóór de bestandsnaam en de bestandsnaamextensie .wbk. De back-ups worden opgeslagen in dezelfde map als het originele document.

Als je andere methoden van snelle opslag/back-ups wilt dan moet je je verdiepen in Allway Sync of SyncBack.

Overigens is het vrij lastig als je later telkens terugkomt op eerdere vragen. Punt is, er staat geen link bij, het is ook geen probleem en je moet je opnieuw verdiepen in de materie. Ik heb dat nu nagekeken en alles is volgens mij aan de orde geweest. Op een gegeven moment moet je keuzes maken, het aanpakken en wat nieuwe dingen leren.
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk, sorry. ik zal met de opmerkingen mijn voordeel doen, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan