Toevoegen aan de hand van een selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArthurBraam

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
24
Goedemorgen,

Na een aantal keren goede hulp te hebben gekregen op het forum, blijf ik toch nog met een aantal vraagstukken zitten waar ik zelf niet uit kom.
Ik wil in mijn Userform1 graag een koppeling maken met een selectievakje. Wanneer deze aangevinkt wordt, dat alleen de gegevens uit die rij gekopieerd worden. Nu worden alle gegevens gekopieerd. En hetzelfde geldt voor het tweede Userform.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Arthur
 

Bijlagen

  • Test.zip
    529,1 KB · Weergaven: 48
Daar gebruik je toch gewoon MultiSelect voor in de ListBox eigenschappen.
 

Bijlagen

  • multilistbox.xlsm
    23,7 KB · Weergaven: 70
@Jack Nouws,

Ik zou graag de multilistboxen willen toepassen in een persoonlijk project. Welke methode gebruik ik om de geselecteerde items te kopiëren naar een werkblad?
 
Dan zou ik voor MultiSelectMulti kiezen waarbij je meerdere items tegelijk kunt selecteren om te kopiëren.
 
@hellboy01,
Bedankt voor de link. Ik probeer de getoonde code aan te passen aan mijn project.
 
Code:
    Application.ScreenUpdating = False
    Set sht_data = Sheets("Lijst")
    Set sht_filter = Sheets("Resultaat")
    sht_filter.Rows("2:" & Rows.Count).ClearContents
    int_lastRow = sht_data.Range("A" & sht_data.Rows.Count).Row
    Set rng_data = sht_data.Range("A2:I1375")
    rng_data.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy
    sht_filter.Range("B2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats
    Application.CutCopyMode = False
    Application.ScreenUpdating = True

Nog één vraag, hoe kan ik nu alleen de geselecteerde gegevens kopiëren?
 
Nog even een toevoeging, ik kopieer de gegevens eerst naar een ander blad en als laatst naar een complete calculatie. Echter de ene keer voldoen er bijv. 2 opties en de andere keer 10, dit varieert enorm. Ik wil de gegevens graag in de eerste lege cellen kopiëren. Kan iemand zijn of haar blik hier op werpen om dit goed werkend te krijgen? Alvast bedankt!

Code:
    Set sht_data = Sheets("Lijst met draagarmen")
    Set sht_filter = Sheets("Resultaat1")
    sht_filter.Rows("2:" & Rows.Count).ClearContents
    int_lastRow = sht_data.Range("A" & sht_data.Rows.Count).Row
    Set rng_data = sht_data.Range("A2:H" & int_lastRow)
    rng_data.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy
    sht_filter.Range("B2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats
    Application.CutCopyMode = False
    Application.ScreenUpdating = True
    Sheets("Resultaat1").Select
    Range("B2:H9").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Calculatie").Select
    Range("C15").Select
    ActiveSheet.Paste
    Sheets("Resultaat1").Select
    Range("I2:I9").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Copy
    Sheets("Calculatie").Select
    Range("B15").Select
    ActiveSheet.Paste
    Range("H27").Select
    MsgBox " De draagarmen zijn toegevoegd aan de calculatie "
    Unload Me
    Sheets("Calculatie").Select
    Range("A4").Select

Nog even een kleine samenvatting omdat het misschien een beetje een onsamenhangend geheel is. Ik wil graag dat de geselecteerde opties uit de Userform gekopieerd worden en vervolgens vanaf het werkblad "Resultaat 1" naar "Calculatie in de eerste lege cel gekopieerd worden.
 
Goedemiddag,

Na van alles geprobeerd te hebben, ben ik nog niet verder gekomen. Is er iemand die er naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt!
 
Ik neem aan dat je nog steeds gegevens vanuit een listbox in een userform naar een tabblad wilt kopiëren.
Dan zou dit voorbeeld een mogelijkheid kunnen zijn ...
 

Bijlagen

  • multilistbox.xlsm
    25,4 KB · Weergaven: 74
@Jack Nouws
Ik heb de vba-code uit jouw gepubliceerde bestand multilistbox toegepast op het bestand in bijlage maar ik krijg een foutmelding bij het initialiseren van de userform. Ik zie op het eerste zicht geen verschil tussen beide bestanden.
 

Bijlagen

  • Bestelbon&Borderel Masta Produkten 2017_nt werkend.xlsm
    38,4 KB · Weergaven: 131
Laatst bewerkt:
@tkint, waarom vragen stellen in iemand anders draadje? Als je het verschil niet ziet dan lijkt mij een basiscursus VBA volgen wel het eerste dat je moet doen. Los van andere onmogelijkheden, als je het verschil tussen de codename en de name van een sheet al niet weet dan gaat het een ingewikkelde uitleg worden. En dat ga ik niet doen.;)
 
Beste,

Moet ik dan een nieuw onderwerp starten wanneer ik een code wil toepassen op een eigen project?
 
Is idd geen handig ontwerp, maar bij deze een poging.
 

Bijlagen

  • Re-Bestelbon&Borderel Masta Produkten 2017.xlsm
    43,7 KB · Weergaven: 547
@tkint, Wat denk je zelf?
Lees even de voorwaarden http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
Hoewel ik mij er nu ook schuldig aan maak
Moderatorgedrag van gebruikers wordt niet geaccepteerd.
geldt voor jou
'Breek niet in' in andermans vraag, heeft u een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.
;)

Nu heeft @Jack Nouws een mogelijk werkende oplossing geplaatst voor jouw bestandje maar dit bestandje sluit niet aan bij het bestandje van de TS en maakt het lezen van de vragen en geboden oplossingen een beetje onnavolgbaar.
 
Laatst bewerkt:
@VenA
Bedankt om mij te wijzen op het verschil op een codenaam en een naam van een tabblad. Ik heb mij laten misleiden. Heb weer bijgeleerd.
@Jack Nouws
Bedankt voor de oplossing. Bij het doorbladeren van jouw code heb ik ontdekt waar mijn code fout was. Ik kan weer verder aan mijn project werken.

Beide heren, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan