Databases openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wielh01

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
21
Hallo,

Voor mijn werk voor voedselbank ben ik bepaalde werkzaamheden aan het automatiseren.

Men heeft al een eigen database opgezet, maar hierin wil ik niet graag werken. Ik heb nu een eigen database opgezet, waarbij ik gebruik maak van gekoppelde en "eigen tabellen".

Nu wil ik graag voor een collega de nieuwe database openen vanuit de oude database, waarbij we gelijk het "hoofdformulier" maximaal in beeld krijgen en het formulier waarvan we vandaan komen op de achtergrond.

De volgende code werkt in zoverre dat onder aan het scherm nu 2 icoontjes opflikkeren, maar je moet een van de twee selecteren om het gemaximaliseerd te krijgen.

Sub Knop11_Click()

Dim appAccess As Access.Application
Set appAccess = CreateObject("Access.Application")
appAccess.OpenCurrentDatabase "S:\OUD\VIAS\Lisette\DatWiel - kopie - kopie.accdb"
appAccess.DoCmd.OpenForm "frmOne"
appAccess.UserControl = True

Set appAccess = Nothing

End sub

En het gekke is verder dat als ik na openen gelijk de knop druk werkt het zoals boven beschreven, maar als ik eerst naar de vba omgeving ga, zonder ook maar iets te doen en ik keer terug naar het formulier en klik dan werkt het perfect. Dus met een totaal beeld van het opgevraagde formulier. En laat ik nu hetzelfde krijgen als ik powerpoint open op een gelijk manier.

Het heeft geen zin om docmd.Maximize te gebruiken, want dit heb ik wel geprobeerd.

Weet iemand een oplossing voor dit probleempje of herkent iemand dit en weet te melden dat dit wel/niet opgelost kan worden.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet

Wiel Hecker
 
Deze vraag is jaren geleden al eens gesteld.

Geef als zoekterm "Een formulier uit een andere database openen en bewerken" in.

Hier ga je zeker een oplossing vinden.

Mvg,
lommer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan