VLC media speler te groot scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Als ik een videobestand met VLC open, opent hij in een supergroot scherm. Ik wil het veel kleiner hebben, maar krijg dit niet voor elkaar omdat de video achter mijn start taakbalk verdwijnt en als ik hem aan de zijkant kleiner maak, wordt de video wel kleiner maar er komt een zwarte achtergrond omheen waardoor het venster zelf nog steeds heel groot is.

Ik wil gewoon een KLEIN schermpje... Hoe?
 
Kan je niet een hoekje pakken om het scherm kleiner te slepen?
Zet de Taakbalk eens op automatisch verbergen.
Misschien dat je er dan bij kan?
 
Laatst bewerkt:
De Z toets een paar keer indrukken, of de F, terwijl VLC open is. Of een grotere monitor kopen!
 
Ook kan je CTRL-H en F11 proberen.
 
Ik zou zeggen rechts klikken en in het contextmenu Weergave > Schermvullende interface.

Wanneer u met Z een venster gevonden heeft wat past dan kan u dat venster de volgende keer net zo weergeven als u het op maat en naar de juiste plaats beweegt met Shift ingedrukt.

Willen vensters niet glad schuiven en tekst scrolt altijd haperend, dan denk ik dat alles aanvankelijk te groot is omdat de driver van de grafische kaart of chipset niet geïnstalleerd is. Daarna moet de resolutie van de monitor in het stuurprogramma (beeldinstellingen) worden opgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Alleen heel raar, hij opent nu in twee verschillende vensters. Eén heel groot venster met de interface balk onderin, die ik dus nodig heb en de andere kan ik met Z of F groter of kleiner maken....Hoe krijg ik dit weer in één venster?

Als ik via voorkeuren aangeef video integreren in interface wordt het wel weer één venster maar dan werkt de Z en F knop niet.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou Z en F nog steeds moeten werken maar misschien komt dat doordat er geen grafische driver geïnstalleerd is. Deze zal Windows moeten helpen bij het produceren van de vensters. Kijk eens bij Apparaatbeheer en de uitgeklapte grafische adapters en hun eigenschappen.

Zelf heb ik trouwens VLC Portable. Er zou verschil in werking kunnen zijn dus probeer het eens. Die versie werkt gewoon vanuit het programmabestand.
 
Dan zou Z en F nog steeds moeten werken maar misschien komt dat doordat er geen grafische driver geïnstalleerd is. Deze zal Windows moeten helpen bij het produceren van de vensters. Kijk eens bij Apparaatbeheer en de uitgeklapte grafische adapters en hun eigenschappen.

Zelf heb ik trouwens VLC Portable. Er zou verschil in werking kunnen zijn dus probeer het eens. Die versie werkt gewoon vanuit het programmabestand.

Waar moet ik dan precies kijken bij eigenschappen? Ik zie nergens 'grafische adapters' staan, wel 'beeldschermadapters' en dan staat er Intel (R) HD Graphics 440 en als ik op eigenschappen klik staat er dat deze naar behoren werkt.

Ik heb ook VLC opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp niet. VLC Portable moet ik nog proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan