• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro opslaan bestand herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leend009

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Berichten
27
Beste mensen,

Heb een macro gemaakt waarbij een bestand wordt opgeslagen met de naam van een cel.
In onderstaand voorbeeld doet de macro dit voor 4 klanten.
Nu moet de macro dit doen voor 150 klanten. Nu kan ik voor elke klant nieuwe klant de macro continu aanpassen maar dat is niet werkbaar.
Kan ik de macro zo maken dat ik een lijst van klanten maak en dat de macro voor al deze klanten een bestand opslaat.
Ook als ik een nieuwe klant toevoeg. Onderstaand de macro die ik nu gebruik.


Code:
' Factuur_wegschrijven Macro
'
    Range("E1").Select
    Sheets("Factuur").Select

    Range("d11").Select
        ActiveCell.FormulaR1C1 = "Leenders"
    Range("d11").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="G:\administratie\" & Sheets("Factuur").Range("r1").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard _
    , IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
    
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Albers"
    Range("d11").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="G:\administratie\" & Sheets("Factuur").Range("r1").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard _
    , IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
    
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "van Uden"
    Range("d11").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="G:\administratie\" & Sheets("Factuur").Range("r1").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard _
    , IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
    
  ActiveCell.FormulaR1C1 = "Beekmans"
    Range("d11").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="G:\administratie\facturen\verkoopfacturen\Beekmans\cichorei" & Sheets("Factuur").Range("r1").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard _
    , IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False

    Range("E1").Select
    Sheets("Bestand").Select
    Range("F1").Select
End Sub

mvgr
Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet het in een loopje waarbij alleen de variabele data wisselt.
Maar waarom is het voor Beekman anders dan voor anderen?

Daarnaast kunnen die Select statements eruit, kan je .FormulaR1C1 beter wijzigen in .Value en kan de export opdracht met helft verminderd worden.
 
Laatst bewerkt:
Tera, bedankt voor je reactie.
Beekmans staat inderdaad nog verkeerd. Ga ik wijzigen.

Maar hoe zet ik dit nu in een loop?

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan