Beveiligings camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
59
Beste forummers,

Ik heb een vraag wat betreft beveiligingscamera's. De situatie is als volgt:

Ik heb alle 8 kabels (stp) getrokken. 1 hiervan is langer dan 100 meter. De andere 7 korter. De langste kabel, van camera naar recorder, gaat niet werken ivm lengte....toch? Kan ik deze doorknippen en stekkers er aan maken en dan weer koppelen met een utp koppelstuk? of moet er een switch tussen?

Alle info en tips zijn welkom.

Groet mjs.
 
Hallo ik persoonlijk zou het eerst uitproberen op de lange kabel.
de max lengte van de verschillende kabels zijn;

CAT 5 maximum lengte 100 meter (per kabel) (deze kabel is officieel niet gigabit gecertificeerd)
CAT 5e maximum lengte 350 meter (per kabel)
CAT 6 maximum lengte 550 meter (per kabel)
CAT 7 maximum lengte 700 meter (per kabel)

Als het niet lukt zou je overwegen een "POE" dit is power over internet echter hiervoor heb je dan een switch nodigen een camera met een POE aansluiting.
 
Hallo Ben,

Dank voor je reactie. Ik dacht dat ik cat6 s/ftp kabel heb getrokken. Ik zal dit nog even nakijken voor de zekerheid. Maar zoals je aangeeft in je lijstje.....is eigenlijk geen probleem. De langste afstand is iets van 130 meter.

Nu nog maar hopen dat ik de stekkers er juist heb aan geknepen..... Ik heb ook een kabeltester....kan deze ook over afstanden langer dan 100 meter?

P.s. Het systeem is eigenlijk p.o.e. met WiFi adapters, maar omdat de situatie in een bedrijfspand is met veel (kracht)stroomkabels en staalconstructie is er voor gekozen om toch maar bedraad te gaan doen. Dit was volgens de leverancier niet nodig. Hun systeem zou ook werken in de situatie de ik schets....maar helaas, dus zoals gezegd maar bekabeld aangelegd ivm bedrijfszekerheid.

Mjs.
 
:thumb:Dag mjs:

effe een uitleg:
Power over Ethernet of PoE is een technologie om stroom en data te leveren over een standaard twisted-pair-kabel in een ethernetnetwerk.
Dit wil zeggen dat de eind gebruiker en camera of wifi adapter gevoed wordt via de utp kabel. Ook gaat dan de data over deze kabel.
Het voordeel is dat je dan maar 1 utp kabel naar de eindgebruiker moet leggen.
En geen voeding voor de adapter die dan bij de camera geplaatst word.
utp data power.jpg:thumb::thumb:
 
tester gaat ook over de 100 meter heen.
Cat6 weet je niet zeker, kan je zien door op de buitenkant van je kabel te kijken daar staat het op.
En op de doos waar de kabel in zat staat het ook.
Voor de PoE is geen switch nodig dat kan voor deze ene camera ook met een adapter bijvoorbeeld deze
wil je ze alle acht via PoE dan kun je beter een switch nemen met deze mogelijkheid.
Let dan wel op het wattage wat de switch kan afgeven.
Als je meer afneemt dan gegeven wordt dan krijg je problemen.
Ik weet niet welk merk camera's je gebruikt maar meestal heeft dat merk ook een geschikte switch.
 
Beste forummers,

Ik heb gecontroleerd welke kabel ik heb gebruikt voor het camera systeem. Dit is cat 6a s/ftp. Ik zal proberen tussen de andere werkzaamheden door de rest van de stekkers er aan te knijpen te de tester erop los te laten.

Ik gebruik stekkers de je gewoon over de kabel heen schuift(op goede kleur volgorde natuurlijk) en dan dicht knijpt. Er zijn stekkers bij die je dicht moet vouwen en aan knijpen. Hier zit ook een soort malletje bij waar je de aaders door heen doet. Ik weet eigenlijk niet helemaal hoe dit werkt. Vraag: welke stekker gebruiken jullie of vindt je het prettigst werken?

Mjs.
 
rj45.jpg

rode pijl gebruik ik normaal.
paarse pijl is speciaal voor cat6 hier zit normaal een klein plastic blokje bij die de draden in de juiste hoogte legt binnenin de stekker.
cat 5 liggen de aders naast elkaar en bij cat 6 verspringen ze.
 
Beste Puppie,

Thnx voor je reactie.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest, dat de stekkers universeel waren. Heb ik dus 5e stekkers aan 6a kabels staan knijpen.... Dit gaat dus niet werken ben ik bang.

Het systeem waar het om gaat is van Bascom (Pro systeem) en als draadloze versie aangeschaft. Wordt dus nu met kabel geïnstalleerd ivm de situatie die ik eerder hier meldde.

Ik zal kijken of ik een afbeelding van de stekkers die er bij zaten hier kan tonen.

Bestaan er ook toolless stekkers........, waarbij je geen knijptang nodig hebt. Aan knijpen kost wel wat extra tijd.....

Mjs.
 
Hoi Puppie,

Als ik jouw dus goed begrijp, zijn de stekker die ik gebruik wel geschikt voor cat 6a kabel.

Ik woon in het buitengebied van Dronten, Flevoland.( vanwaar deze vraag?)
 
in de buurt van Enschede dan had ik je kunnen helpen.
En ja jouw stekkers kun je gebruiken hoor.
 
utp stekker compleet.jpgMalletje utp stekker.jpg

Hoi Puppie,

Dank voor je aanbod, maar Enschede en Dronten liggen niet echt naast de deur.

Hier bij ook nog fotos van de stekkers die bijgeleverd zijn. De tweede foto is het malletje, met de linkse 2 en de rechtse 2 gaatjes lager. Ik weet niet hoe ik dit moet gebruiken.

gr.mjs
 
dat zijn stekkers die ik niet ken.
De logica van de mal ontgaat mij. dat is in iedergeval geen cat6 mal.
Ik zou zelf een andere stekker gebruiken.
 
Thnx voor antwoord. Je raad dus aan de stekker te gebruiken die ik als heb.... En ik heb ff zitten prusten met de stekkers zoals op de foto. De aaders door het malletje steken....en een voordeel hiervan is dat de volgorde niet meer veranderd. Aaders op lengte knippen en malletje in de huls schuiven. Trekbelasting dischtvouwen, grijze mantel er om en klaar. K heb er dus nu 1 vernaggeld helaas(malletje wil er niet meer uit).

Als ik nog meer vragen heb dan meld ik me.

Dank voor de nuttige info puppie.

Gr mjs.
 
Beste,

Vandaag een tijdje bezig geweest stekkers aan de kabel te knijpen....zijn helaas allemaal mislukt. Ik overweeg nu heel erg om over te gaan naar toolless connectors.

Zijn de connectors van de praxis, die Puppie aangaf, geschikt voor mijn situatie. De kabel heeft wel een soepele kern.

Gr mjs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan