voeding(?) ratelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
145
Ik heb gemerkt dat de voeding ratelt. Soms is het geratel minder, maar nooit keihard.

Als ik mijn kast een beetje schijn hou, dan hoor ik het geratel NIET.

Ik heb de vijzen van de voeding al wat harder aangeschroeft, maar de hielp niet.
Ik heb zelfs de voeding er helemaal uitgenomen, alle stof verwijderd, zelfs het rastertje dat voor de voeding zit, eruit gehaald en de ventilator zelf schoongemaakt. Niks lijkt te helpen. Het geratel blijft. Maar het rare is, als ik mijn computer een beetje schijn hou, het geratel stopt.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Kunnen jullie misschien een foto geven van een voeding en daar aanduiden naar wat ik moet zien? Want qua hardware heb ik 2 linkerhanden.

Dus nogmaals herhalen als ik de pc een beetje schuin hou, stopt het geratel meteen.

Alles is mooi stofgezuigd, heel de pc. Ook de voeding. De vijzen van andere hardware ook gecontroleerd.
 
Hallo

Volgens uw omschrijving , is het probleem een ratelende ventilator ...

Zuiver/stofvrij maken helpt niet , mits het probleem in de lagering zit.

Ventilator smeren met enkele druppels dikke olie .

Sticker ventilator kun je eenvoudig verwijderen m.b.v. warme lucht (maakt de lijm zacht).

kom zo weinig mogelijk met olie of uw vingers aan de lijm ... kun je deze zonder problemen terug bevestigen.


Mits een beeld meer zegt dan 100 woorden :

https://www.youtube.com/watch?v=hPyHBH3WwBM


"Want qua hardware heb ik 2 linkerhanden." --> desnoods laten uitvoeren door iemand met ervaring ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Ben je er zeker van dat het die van je voeding is? er staat er toch ook 1 op je CPU ?
Beide zijn vervangbaar, kijk dan wel even naar de specificaties van de huidige (ratelende) fan, en monteer een vergelijkbaar model (met overeenkomende CFI/m3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan