https certificaat verlopen, hoe vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Berichten
257
Ik zie plots dat mijn site https://www.infoslovenia.be niet te bereiken is.

Hoe kan ik de sleutel vernieuwen en beter nog hoe kan ik dit vermijden bij mijn andere sites, ik wil niet plots dat mijn site offline gaat. het gaat om volgens mij let's encrypt certificaat


www.infoslovenia.be gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het uitgeverscertificaat onbekend is. De server stuurt mogelijk niet de juiste tussencertificaten. Mogelijk dient een extra basiscertificaat te worden geïmporteerd. Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen: www.sproosia.com, sproosia.com Het certificaat is verlopen op woensdag 4 maart 2015 0:59. De huidige tijd is zaterdag 18 november 2017 18:04. Foutcode: SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER
 
Laatst bewerkt:
Je site gaat niet offline vanwege een verlopen certificaat. Alleen zal een melding de toegang lastiger maken als je certificaat onjuist of verlopen is.

Ik weet niet op welke manier je het certificaat aangemaakt hebt, maar via die zelfde weg moet je hem weer opnieuw aanmaken.
Misschien heb je dat gedaan via commando's in een prompt, maar misschien via een webinterface.


Update:
Als organisatie zie ik staan: infoslovenia, en geen Let's Encrypt.

Ben jij zelf dan een uitgever van je certificaat? Dat lijkt mij heel sterk.
Vertel anders even hoe jij je server beheert? Doe je dat zelf, of heb je webhosting bij een hostingbedrijf?
 
Laatst bewerkt:
zou het kunnen dat mijn hosting in de fout is gegaan, ik heb al gelezen dat gratis certificaten automatisch vernieuwd worden?

Heeft iemand ooit soortgelijke problemen gehad?
 
Je site gaat niet offline vanwege een verlopen certificaat. Alleen zal een melding de toegang lastiger maken als je certificaat onjuist of verlopen is.

Ik weet niet op welke manier je het certificaat aangemaakt hebt, maar via die zelfde weg moet je hem weer opnieuw aanmaken.
Misschien heb je dat gedaan via commando's in een prompt, maar misschien via een webinterface.

Wel raad ik aan om een systeem te schrijven (cronjob bij Linux) die er voor zorgt dat het automatisch elke maand wordt uitgevoerd.

Update:
Als organisatie zie ik staan: infoslovenia

Ben jij zelf dan een uitgever van je certificaat? Dat lijkt mij heel sterk.

wat ik ook probeer , de sleutel van het certficaat blijft dezelfde en kan geen andere aanmaken of huidige verwijderen.

Hoe kan je dit doen van cronjobs?
 
Je site gaat niet offline vanwege een verlopen certificaat. Alleen zal een melding de toegang lastiger maken als je certificaat onjuist of verlopen is.

Ik weet niet op welke manier je het certificaat aangemaakt hebt, maar via die zelfde weg moet je hem weer opnieuw aanmaken.
Misschien heb je dat gedaan via commando's in een prompt, maar misschien via een webinterface.


Update:
Als organisatie zie ik staan: infoslovenia, en geen Let's Encrypt.

Ben jij zelf dan een uitgever van je certificaat? Dat lijkt mij heel sterk.
Vertel anders even hoe jij je server beheert? Doe je dat zelf, of heb je webhosting bij een hostingbedrijf?

ik heb een webhosting bij een hostingbedrijf
 
Ik dacht dat je Let's Encrypt gebruikt, en die verloopt elke 3 maanden. Dus een maandelijke controle via een automatische taak (cronjob) zou het wel makkelijker maken.
maar dat is hier niet van van toepassing. Je hebt gewoon een certificaat gemaakt waarvan je zelf zegt dat jij de uitgever bent, en dat kan niet, omdat de browser jou niet als hoofduitgever zien.

Wat heeft je hostingbedrijf gezegd? Dat lijkt mij toch de eerste plek waar je support zou moeten vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je Let's Encrypt gebruikt, en die verloopt elke 3 maanden. Dus een maandelijke controle via een automatische taak (cronjob) zou het wel makkelijker maken.
maar dat is hier van van toepassing. Je hebt gewoon een certificaat gemaakt waarvan je zelf zegt dat jij de uitgever bent, en dat kan niet, omdat de browser jou niet als hoofduitgever zien.

Wat heeft je hostingbedrijf gezegd? Dat lijkt mij toch de eerste plek waar je support zou moeten vragen.

Hoe stel je zo'n automatisch taak in, heb nog nooit cronjobs gebruikt
 
Dat ligt er aan of je die rechten hebt, en hoe je het certificaat aanmaakt. Maar dat is meer van toepassing bij Let's Encrypt omdat die vaker ververst moeten worden.

Dus als je even duidelijk zegt hoe je ze nu aanmaakt, en waar je je certificaten vandaan haalt, dan kunnen we een gepast advies geven.
 
Dat ligt er aan of je die rechten hebt, en hoe je het certificaat aanmaakt. Maar dat is meer van toepassing bij Let's Encrypt omdat die vaker ververst moeten worden.

Dus als je even duidelijk zegt hoe je ze nu aanmaakt, en waar je je certificaten vandaan haalt, dan kunnen we een gepast advies geven.
Ik heb ze via direct admin aangemaakt op onderstaande manier. Ik heb de vraag ook gesteld aan mijn hostingprovider maar wacht nog op antwoord.

screenshothttps.png
 
Als je gewoon Let's Encrypt kiest, de domeinen waarvoor het moet gelden (ook www, zoals de niet-www variant), jouw website naam invult (Common name) en jouw mailadres, en de rest lekker laat staan zoals het is. Als je dan bevestigt, dan zie je een bevestiging van DirectAdmin en de status van je certificaat.

Misschien moet je even je browser herstarten, maar dan zou je gratis Let;s Encrypt moeten hebben. En DirectAdmin moet deze uit zichzelf gewoon verversen.
 
Als je gewoon Let's Encrypt kiest, de domeinen waarvoor het moet gelden (ook www, zoals de niet-www variant), jouw website naam invult (Common name) en jouw mailadres, en de rest lekker laat staan zoals het is. Als je dan bevestigt, dan zie je een bevestiging van DirectAdmin en de status van je certificaat.

Misschien moet je even je browser herstarten, maar dan zou je gratis Let;s Encrypt moeten hebben. En DirectAdmin moet deze uit zichzelf gewoon verversen.

Ja heb deze nu kunnen wijzigen, bedankt voor de hulp. Hoe kan ik dit nu automatisch via cronjobs instellen?
 
Ga daar maar gewoon van uit. De DirectAdmin op mijn server doet dit ook volautomatisch.
 
Heb je soms een update van de browser gedaan?
 
Heb je soms een update van de browser gedaan?
Dat moet echt definitief geen ander certificaat geven voor iedereen. Hoogstens lokaal op je eigen PC, maar dan moet je wel heel vreemde software hebben die op zijn minst door een virus-/ malwarescanner gevonden moet worden.

Waarom het fout is gegaan, dat kunnen wij niet makkelijk weten, hoogstens je hosting zelf.
 
Nu sinds vannacht is er een 503 melding opgekomen op zowel www.infoslovenia.be alsook op www.sportsites.be , volgens mij geen probleem meer met het certificaat maar wel de server die plat ligt?

Ik krijg volgende melding, Kan ik hier iets aan veranderen? alle html pagina's zijn wel te bereiken bv https://www.sportsites.be/menulopen.htm maar daar ben ik niet veel mee.

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan