Schone installatie op HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
64
Ik heb op twee PC,s thuis probleemloos Windows 10 geinstalleerd.Dat gaat al jaren zo.In de BIOS de boot opties veranderen en opstarten en de rest gaat vanzelf.Nu heb ik er een laptop bij,en dat is niet met BIOS maar met UEFI.Ik kan daarin veranderen wat ik wil maar kom niet tot opstarten via de USB stick.Als ik secure boot uitschakel en legacy boot inschakel kom in in een scherm en daar staat een viercijferige pincode in.Maar in dat scherm doen alle toetsen het niet,behalve de ESC toets.Nu lees ik op de HP sitedat je een schone installatie kunt doen vanuit een reeds draaiende Windows.Klopt dat..En klopt het ook dat je dus niet kunt booten van een USB stick terwijl die optie echt in de UEFI/BIOS staat.Voordat ik die set up ga doen vanuit een draaiend systeem wil ik toch graag even de vraag hier voorleggen.
Graag alle ervaringen en adviezen.
https://support.hp.com/nl-nl/document/c04753073Screen Shot.JPGScreen Shot 001.JPG
 
Zo,n stick had ik al gemaakt met Rufus.Maar hoe komt het dat het in dat PIN code scherm blijft hangen dan.Hij start helemaal niet op met de USB stick.

Ik ben nu vanuit een draaiende Windows een set up gestart.De vraag is...zijn er meer mensen die problemen hebben met het opstarten vanaf een USb stick.En heeft Hp dit soms heel goed beveiligd ? En is de enige manier om vanuit een set up te starten als de Windows draait die er vanaf moet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er zelf al een heel aantal mee geïnstalleerd. Zowel laptops als PC's en ben er nog nooit een pincode schermpje bij tegen gekomen.
Lijkt me dan inderdaad iets van HP zelf.
 
Ik koop een PC altijd leeg zonder software.Die installeer ik zelf.Misschien had ik ook een lege laptop moeten kopen.Dat RECOVERY om te herinstalleren is ook niks..Dan zet ie een W10 versie er op van twee jaar terug wat dan weer helemaal geupdate moet worden.Maar ja..dan ga ik wel met dat ding naar de zaak waar het gekocht is.81386i8EAECF0189768BD7.jpg
 
Kun je me dan even zeggen hoe jij het UEFI/BIOS instelt als je vanaf een USB gaat installeren ? De set up vanuit windows is ook niks geworden.
 
Als in het BIOS alles op UEFI en Secure Boot staat dan moet de USB stick vanzelf herkend en getoond worden als het inderdaad een UEFI Boot stick is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iets?
At your own risk...

https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...-locked-need-BIOS-Admin-password/td-p/6190254

Re: BIOS boot order locked, need BIOS Admin password
Options
‎06-24-2017 05:40 PM
@Mr_Zorzi

Contact HP and they should be able to send you a customized SMC.bin file which you can use at boot to reset the password.
http://welcome.hp.com/country/w1/en/contact_us.htm​​l

When talking to the HP rep ask them to escalate your service request.

Or download these files.

https://www.dropbox.com/sh/zu4kdgxm052l87d/AAAMi-k​​fX4AVH8oTCbsOM4X9a?dl=0

  • Insert clean USB flash drive.
  • Then run USB Image tool.
  • Choose the flash drive then click on RESTORE.
  • After restore remove flash drive.
  • Insert flash drive into locked laptop and boot. ”If HDD is installed remove before booting.”
  • At C:\OUTPUT type CD.. “Then hit enter”
  • Type HPBR “Then hit enter”
  • First thing is to save your settings.
  • Select #3 re-program.
  • Press “S” to save system information.
  • Type HPBR and hit enter.
  • Select “FIRST RUN”
  • Then select model.
  • After reboot repeat same as above but this time SELECT “SECOND RUN”


REO

I must inform you that these services are not endorsed by HP, and that HP is not responsible for any damage that may arise to your system by using these services. Please be aware that you do this at your own risk.

en dit.......................
https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...-password-Elitebook-8740w/m-p/6186882#M492041
Re: Reset/Recovery bios password Elitebook 8740w
Options
‎06-22-2017 04:27 PM
@stefan94stefan
The program is defaulted to make a USB bootable device.
That's why we use a USB to SATA adaptor and check the "Show non-removable devices" to make the HDD's.
I make sure my techs have at least 5-6 USB flash drives and 5-6 HDD's loaded and ready to go.
If it cannot boot from USB then they install one of the HDD's and boot the program from there.
Using that program we have unlocked well over 10,000 HP's.
REO
 
Methode Lange Pier heeft gewerkt.Direct vanaf Microsoft,alles downloaden naar temp en het ding doet de rest.Niks vanaf een usb..Schijnbaar werkt de traditionele methode niet op die merk dingen.Je houdt alleen een bestand Windows old over maar dat is te verwijderen via schijfopruiming. bedankt.Mocht er ooit iemand zijn die het uit vind om op een Hp laptop vanaf USB te installeren dan ben ik benieuwd,.
 
Fijn...:thumb:

Alleen als je jouw schijf stuk gaat werkt dat niet zo, dan heb je immers geen Windows om vanaf te starten....
Dan heb je de andere tips wellicht toch nodig... en schijven gaan nu eenmaal stuk, ook SSD's, ook al ontkennen sommigen dat.

Wat je kunt doen om dat laatste te omzeilen: maak een image van een verse Win10 en maak een image. Schijf stuk? Zet de image terug op de nieuwe schijf. Meestal gaat dat goed en kun je gewoon weer starten vanaf de nieuwe schijf. Dat terugzetten mag je ook doen vanaf een ander systeem. koppel de nieuwe schijf aan het andere systeem en zet de image terug.
 
Klopt. Ik kan dat doen met Acronis. Daar kun je dan een opstartschijfje mee maken. Nooit last van gehad maar zal perfect werken op de PC, met DVD romdrive. In mijn Pc zitten ook meerdere partities/schijven. Geen probleem. Die laptop is een heel ander verhaal. Daar zit om te beginnen geen DVD rom drive meer in. Wel een HDD, dus geen SSD. En aangezien het ding niet opstart vanaf een USB stick,althans ik krijg het niet voor elkaar, zou er dus een nieuwe HDD ingezet moeten worden indien de schijf het begeeft. Ik zal die Laptop toch eens meenemen naar deze computerwinkel. Misschien hebben hun wel optie die ik niet ken. Op de laptop zit wel een RECOVERY partitie maar die zit dus ook op dezelfde HDD. Dus gaat die kapot dan kom je ook niet meer bij die RECOVERY.
 
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor de adviezen.het is gelukt.Ik was steeds maar weer in de F10.Nu zag op die website dat je in het HOOFD BOOT MENU kon komen via F9 En daar zat het verborgen en beveiligde BOOT menu.Daar USB boot aanklikken en de installatie ging aan de gang..Opgelost.
Lange Pier bedankt.Hier zag ik dat F9 de toegang was.Weer wat geleerd.
Lijst met de key's, bij een notebook dien je meestal wel de FN toets erbij te gebruiken.
https://craftedflash.com/info/how-bo...sb-flash-drive
 
Laatst bewerkt:
Repareer je comp, link werkt prima, denk dat je zelf aan het doodgaan bent.
 
Lijst met de key's, bij een notebook dien je meestal wel de FN toets erbij te gebruiken.
https://craftedflash.com/info/how-bo...sb-flash-drive
1111111111111_Knipsel.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan