Problematische installatie Windows 7 Professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiltdijk2

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
12
Best forum,

Een week geleden (11-11-2017) heb ik Windows 7 (SP 1) opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop (specs zie onder). Dit leek me de beste manier om mijn traag geworden computer na 2 jaar weer snel te maken. Het probleem is echter niet opgelost, mijn computer is nog steeds bij vlagen (maar dus niet altijd) erg traag.
Ik weet niet waar dit aan ligt, maar het valt me op dat er constant updates zijn. Kan het probleem hierin zitten? Ik heb een installatieschijf gebruikt die ik (volgens mij) bij de aankoop van mij laptop heb gehad. Er staat op: Operating System DVD Windows 7 Professional SP1. Copyright 2012 HP. Kan het een oude schijf zijn? Maakt het verschil welke schijf je gebruikt, of moet je gewoon een schijf met het laatste SP erop hebben?

Bijna elke keer als ik mijn computer uitzet, wil hij wel nieuwe updates installeren. Dit gaat niet altijd goed. Dan blijft hij meer dan een uur hangen op de boodschap "Configuratie van Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit." Ik sluit dan geforceerd af, omdat ik me niet kan voorstellen dat het zo lang moet duren.

Ook Office (365) is erg traag, en was dit overigens ook onder de oude installatie, maar dit is misschien een onafhankelijk probleem.

Hopelijk niet een te vaag verhaal, als ik iets moet toelichten, laat het me weten! En bij voorbaat dank voor de hulp!

Specs:
Windows 7 Professional
Service Pack 1
Processor: Intel i5 2,50 GHz
4 GB RAM
64 bits besturingssysteem
 
Tja, het opnieuw installeren is vaak helemaal niet nodig, je kunt een installatie altijd schoon krijgen, maar ja, dat is mosterd......

Je zult toch eerst alle updates erop moeten hebben voordat je kunt zien of er verbeteringen zijn qua snelheid.

Daarnaast is 4GB voor een 64 bit systeem erg weinig en met een gewone harde schijf, dus geen SSD, is het ook behelpen.

Mocht je denken van ik ga overnieuw beginnen.
Lees dit even.
https://www.gratissoftwaresite.nl/a...in-een-keer-herinstallatie-convenience-rollup
 
Dank voor je snelle reactie, Lange Pier, ik ben de Convenience Rollup aan het downloaden.

Ik heb op een gegeven moment zo veel software geïnstalleerd, dat een nieuwe Windowsinstallatie mij de enige oplossing lijkt. Of is gewoon verwijderen voldoende?

Hoeveel RAM adviseer je dat ik plaats? Ik zie dat er ruimte is voor 16, maar misschien is 8 genoeg? Ik herinner me geen traagheid toen ik de laptop net had, dus het ligt vast niet alleen daaraan. Of wordt de basissoftware (browser, Office, virusscanner) in 2 jaar zo veel groter dat je meer RAM nodig hebt?

Jilt
 
Laatst bewerkt:
Schoon is vaak wel beter is mijn ervaring... Handiger is het om dan een schone image van een verse installatie te doen, dan hoef je dit allemaal niet te doen, maar ook daarvoor te laat.... tis dat je het zelf vroeg...

4GB moet kunnen, mijn 9 jaar oude laptop werkte met 4 GB prima met Win7 Pro.
8 GB is wel beter, maar verwacht geen wonderen. Dat trage komt echt ergens van.
Hoe snel is ie als je herstart zonde interrnet?
Geen gele uitroeptekens ergens?

Andere ervaring: Heb pas nog een 4GB systeem met Win10 geïnstalleerd, Packard Bell, liep als een trein.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen succes met de pakketten

- April 2015 servicing stack update voor Windows 7
- Windows 7 SP1 Convenience Rollup

Bij beide krijg ik het bericht: Deze update is niet voor uw computer. Misschien ben ik al te ver in het proces met de losse updates?
Jilt
 
Je moet het systeem gewoon het update werk laten doen...
Waar heb je die losse updates vandaan dan..... ?????

Mijn idee:
Haal alles weg wat je handmatig gedaan hebt en herstart de pc.....
Draai vervolgens de automatische update.. OK,... laten zo.
 
Dag Route99,

Ik denk dat ik verwarring heb gezaaid met mijn term 'losse updates', dit zal ik proberen recht te zetten.

Het gaat mij om het verschil tussen
- De pakketten uit de link van Lange Pier (.. rollup)
- De updates die steeds met een aantal tegelijk automatisch worden gedownload door Windows, en worden geïnstalleerd als ik de computer uitzet (dit noemde ik 'losse updates', omdat ze met een aantal tegelijk gaan, terwijl de pakketten alles in één keer doen, of zo heb ik het begrepen..)

Handmatig heb ik dus niets gedaan, maar het automatische installeren van updates loopt vaak vast. Ik krijg dan de boodschap "Configuratie van Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit.", of "update 1 van 1 installeren", en een uur later is de computer daar nog steeds mee bezig. Ondertussen loopt mijn harde schijf vol. Ik begon met 27 GB en zit nu op 9. Nemen die updates echt zo veel ruimte in beslag? Ik heb inmiddels ook wel andere software geïnstalleerd, maar de Program files folders (32 en 64 bits) nemen nu 4,63 GB in beslag (HD is 500 GB groot).
 
Maak eerst wat ruimte op de C: schijf, neem aan dat er meerdere partities worden gebruikt.

En volg de instructies op diezelfde site maar dan > Lees hier hoe je een trage of niet werkende Windows Update in Windows 7 weer snel laat updaten!< die onderin staat.

Als je het zat bent zou je ook met nLite een volledige DVD/USBstick kunnen freubelen met de recentste update erin geslipstreamd.
https://www.ntlite.com/support/
https://www.raymond.cc/blog/create-an-integrated-up-to-date-windows-7-install-disc/
 
Ik denk dat ik verwarring heb gezaaid met mijn term 'losse updates'
Ok, duidelijk

...... updates loopt vaak vast. Ik krijg dan de boodschap "Configuratie van Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit.", of "update 1 van 1 installeren", en een uur later is de computer daar nog steeds mee bezig. Ondertussen loopt mijn harde schijf vol.
Dat ie vol loopt kan ook een probleem zijn voor het traag worden. Bij is een verse Win10 incl Office 2016 ca 33GB.. met de autumn update

Ik begon met 27 GB en zit nu op 9.
Dat is toch een steeds kleiner wordende installatie, gaat de goede kant heen ;)

HD is 500 GB groot).
Zou groot genoeg moeten zijn tenzij je ook veel data hebt...
 
En volg de instructies op diezelfde site maar dan > Lees hier hoe je een trage of niet werkende Windows Update in Windows 7 weer snel laat updaten!< die onderin staat.

Volgens mij heb ik de benodigde updates, namelijk KB3177467 en KB3172605 (staan in de updategeschiedenis op Voltooid).

KB3020369 heb ik niet, maar ik begrijp uit de beschrijving dat KB3177467 ook goed is en bovendien krijg ik bij installatie van KB3020369 de melding: "De update geldt niet voor uw computer". Ik start voorafgaand aan de installatie de computer opnieuw op en zet tijdens de installatie de wireless radio uit.
Jilt
 
Internet even uitzetten is alleen dat als je die update gaat doen hij niet eerst naar de update server van Microsoft gaat want dat duurt langer, that's all.

En sommige updates geven idd die melding.

En alles gaat nog steeds traag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan