Record toevoegknop op navigatievenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lschot

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
47
Om het voor mijn vader (70+) makkelijk te maken ben ik bezig om zijn adressenbestand om te zetten van excel naar access.
Hij moet echt strikt basic zijn lijst kunnen afdrukken, nieuwe adressen kunnen toevoegen/verwijderen en zijn adressen kunnen afdrukken.
op het bijgevoegde plaatje is te zien wat ik allemaal al heb voor hem (uiteindelijk moet hij alleen het navigatievenster zien), alles werkt tot zover, alleen de knop "record toevoegen" krijg ik niet werkend.
Deze knop moet dus een record toevoegen in de tabel adressen en dan eigenlijk automatisch sluiten.
Als dit gelukt is komt er ook een knop "Naam zoeken".
Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?
Waarschijnlijk een heel basic vraag, maar ik heb net een cursus access gedaan en ben het nog aan het leren.
Dank voor jullie antwoorden.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    60,3 KB · Weergaven: 61
Zonder voorbeeldje? Niks van te zeggen, dan hebben we echt de db even nodig. Op zijn minst de code die je nu gebruikt. Waarom je daar zelf een knop voor maakt, terwijl Access al een prima knop heeft, is mij ook een raadsel.
 
Mijn reden om het met een knop te doen is dat ik mijn vader zoveel mogelijk weg wil houden van de tabel zelf, alleen als het echt nodig is moet hij daar zijn.
Dat is ook de reden dat de rapporten om de adreslijst af te drukken etc. er zijn.

Van de codes (vba) heb ik geen verstand, ik gebruik de functies die op de werkbalken staan.

De knop om een nieuwe record toe te voegen bestaat volgens mij alleen in tabelweergave, dan zou hij dus eerst de tabel moeten openen om op de knop te klikken.

Uiteindelijk wil ik dat hij bij het openen van het bestand alleen het navigatieformulier te zien krijgt en vanaf daar alles kan doen.
Bedankt voor je reactie,
Leo
 

Bijlagen

  • Adressenbestand.rar
    67,3 KB · Weergaven: 30
Mijn reden om het met een knop te doen is dat ik mijn vader zoveel mogelijk weg wil houden van de tabel zelf, alleen als het echt nodig is moet hij daar zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik vroeg: waarom gebruik je de knop niet die Access zelf meelevert? Die zit namelijk gewoon in je formulier, dus je hebt helemaal geen aparte knop nodig. Daarnaast heb je ook nog (maar dat is een heel klein knopje, dus niet zo handig) de knop in de Navigatiebalk onderin waarmee je een nieuw record kunt maken. Kortom: er zijn al twee knoppen, er is een sneltoets, je maakt al automatisch een nieuw record aan als je gewoon doortabt bij het invoeren, waarom dan nog een 5e methode erbij?

De knop om een nieuwe record toe te voegen bestaat volgens mij alleen in tabelweergave, dan zou hij dus eerst de tabel moeten openen om op de knop te klikken.
Nee dus. Overigens kan ik op het werk geen rar bestanden openen, alleen zip. Dus ik kan er pas vanavond naar kijken als ik tijd heb.
 
De knop heb ik nu laten vallen, ik heb een tabblad "adres toevoegen" toegevoegd op het navigatieformulier.
Alleen als ik nu op het tabblad klik, dan komt de eerste naam van de database naar boven (in dit geval Alex), is het ook mogelijk dat alle velden leeg zijn?
Zodat gelijk de nieuwe gegevens ingevoerd kunnen worden?
 

Bijlagen

  • Adressenbestand.zip
    152,8 KB · Weergaven: 26
Geen probleem; een formulier heeft de eigenschap <Gegevensinvoer> die standaard op Nee staat; alle records zien. Als je die op Ja zet begin je met een nieuw record.
 
Zo simpel, dank je wel.

Omdat ik nog niet helemaal klaar ben met dit bestand laat ik de post nog even op open staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan