• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celadres voor gekleurde cel in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karag68

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
111
Ik heb een rij cellen onder elkaar staan bv A1 t/m A10. Nu geef ik 1 van deze 10 cellen een kleur bv A4 wordt geel.
Nu wil ik in cel A11 het rijnummer van deze geel gekleurde cel hebben (in dit voorbeeld dus 4)
Weet iemand hier een oplossing voor?
Bij voorbaat dank voor de moeite.
 
Je bedoeling ermee begrijp ik niet maar zet dit in een Module:
Code:
Function RegelKleur(target As Range, Kleur As Range) As Long
    For Each cl In target
        If cl.Interior.Color = Kleur.Interior.Color Then
            RegelKleur = cl.Row
            Exit Function
        End If
    Next cl
End Function

En gebruik deze dan in A11:
=RegelKleur(A1:A9;A4)
 
Hallo Edmoor,
ik snap niet goed wat je oplossing doet. Je zegt dat ik in A11 =RegelKleur(A1:A9;A4) moet zetten, maar die A4 in deze formule weet ik niet vantevoren?
Zodra ik 1 van de 10 cellen geel maak, moet in A11 het regelnummer komen te staan van het gele vakje. Dus als ik A3 geel maak moet hier 3 komen te staan of bij A7 de 7.
 
Code:
Sub kleur()
For Each cl In Range("A1:A10")
If cl.Interior.Color = vbYellow Then Range("A11") = cl.Row
Next

End Sub

Of in selectionchange_event

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For Each cl In Range("A1:A10")
If cl.Interior.Color = vbYellow Then Range("A11") = cl.Row
Next

End Sub
 
Laatst bewerkt:
De change_event wordt niet getriggert door een cel een kleurtje te geven.
 
Hallo Edmoor,
ik snap niet goed wat je oplossing doet. Je zegt dat ik in A11 =RegelKleur(A1:A9;A4) moet zetten, maar die A4 in deze formule weet ik niet vantevoren?
Zodra ik 1 van de 10 cellen geel maak, moet in A11 het regelnummer komen te staan van het gele vakje. Dus als ik A3 geel maak moet hier 3 komen te staan of bij A7 de 7.

Het wijzigen van een kleur triggert geen event en kan je dus geen functie op laten reageren.
Daarom zei ik dat de bedoeling me totaal onduidelijk is.
 
Selectionchange wordt weliswaar niet getriggerd door de kleurwijziging zelf, maar zal toch bijna direct aan het werk gaan.....
 
Je kan het uiteraard wel uitvoeren door een 'selection_change'.

Ik heb wel een bestandje van @EvR die het wel doet met een change_event, maar die code is zo ingewikkeld dat het niet meer te begrijpen is.
 
Dit hoeft ook niet getriggert te worden op een eventchange. De macro wordt handmatig gestart.
SjonR: jouw oplossing werkt prima voor mij.
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie moeite.
 
Vertel er een volgende keer even bij dat je iets handmatig via een macro wilt doen of niet.
 
Edmoor:
Sorry hiervoor. Ik heb hier helemaal niet bij stilgestaan dat dit al dan niet automatisch gestart moest worden.
Ik zal er de volgende keer aan denken. Mijn excuses.
 
Geeft niks, maar je ziet dat er nogal wat mogelijkheden zijn en je dan beter wat preciezer kan zijn in je vraagstelling :)
 
Ook nog eentje zonder code.
Sneltoets F9 gebruiken voor herberekenen.
 

Bijlagen

  • kleur.xlsb
    8,8 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan