Rapport maken waarin record op basis van een veldwaarde 1 of meerdere keren voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boomkweker

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
25
Op dit forum is een aantal jaren geleden volgende thread geweest

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610058-meerdere-keren-afdrukken-van-dezelfde-records

Aan het eind hiervan wordt een voorbeeld db beschikbaar gesteld waarbij op basis van een veldwaarde een sticker 1 of meer keer wordt afgedrukt op basis van Rapport eigenschappen. Ik kan niet zien waar in dit rapport wordt bepaald dat een palletsticker 1 of 9 keer wordt afgedrukt. Wie ziet het wel en kan mij dus helpen
 
De aantallen worden bepaald door de waarde in de achterliggende tabel.
 
Ja dat snap ik wel, maar hoe zorg je dat wanneer er een 9 in een cel staat dat hij dan ook 9 keer in het rapport komt
 
Wanneer ik zelf een tabel heb met een cel die een 9 bevat zal hij die record in het rapport toch maar 1 keer weergeven. hoe zorg je dus dat hij de waarde in die cel gebruikt om het aantal etiketten te printen. Hij gebruikt toch niet elke cel met een nummer om het aantal etiketten te verhogen
 
In de bijgeleverde tabel zit een veld [PalAantal]. Dat veld wordt in de code gebruikt om het aantal etiketten te bepalen. Dat gebeurt hier:
Code:
    If lngIdOud <> Me.ID Then
        iPalAantal = Me.palAantal
    End If
    If PrintCount < iPalAantal Then
        Me.NextRecord = False
    End If
Op het etiket staat nog een volgnummer dat wordt afgedrukt. Dat nummer is hierboven uitgerekend (Printcount) en wordt gebruikt in deze opdracht:
Code:
    Me.txtVolgNummer = PrintCount & "/" & iPalAantal
Maar het begint dus met het invullen van de waarden in de tabel [tblPallet].
 
In principe zou ik dat zelf ook kunnen maken, maar ik vindt het niet terug in de database die geupload is. Dat was dus eigenlijk mijn vraag waar in die database vindt ik die code. Wanneer je gewoon dubbelklikt op het rapport verschijnt het rapport met het juiste aantal(veld PalAantal gerelateerd). Maar in de database zie ik nergens het stukje code dat jij hier nu neerzet. Begrijp me niet verkeerd wel heel veel dank voor de tijd die je hier aan geeft, maar voor mij lijkt het in die database of er iets gebeurd zonder dat ik kan terugvinden waarom
 
Laatst bewerkt:
Maar in de database zie ik nergens het stukje code dat jij hier nu neerzet.
De code zit in het rapport, en wel op de Detailsectie. Als je het rapport in Ontwerpweergave opent, en je opent de eigenschappen van de detailsectie dan zie je daar dat de gebeurtenis <Bij afdrukken> een gebeurtenis heeft. Daar staat deze code. (En daarnaast is er ook nog een stuk algemeen gedeclareerd).
 
Ja ik begin er te komen, maar wat nu wel gebeurd is dat er altijd minimaal 1 wordt afgedrukt ook als er niks in het aantal veld staat of 0
 
Maar dat is hardstikke logisch als je er over nadenkt. Rapporten zijn gebaseerd op tabellen of queries. En die bestaan uit records. In beginsel krijgt elk record zijn eigen rapport'regel'. Ongeacht wat er in dat record staat. De functie is bedoeld om records te herhalen, gebaseerd op een waarde die dus ergens vandaan komt, in dit geval uit het veld [palAantal]. En in die functie wordt alleen gekeken of PrintCount kleiner is dan iPalAantal. En dat is al gauw het geval als de waarde in palAantal 0 is. Maar het record bestaat, dus wordt het record getoond.
Wil je lege waarden, of de waarde 0 uitsluiten, dus alleen records zien waarvan de waarde >1 is, dan moet je dat in de onderliggende bron aanpassen middels een query. Oftwel: de records die je niet wilt zien, moet je uitsluiten.
 
Ja inderdaad natuurlijk. Echt hartstikke bedankt voor het helpen. Ik heb inmiddels een behoorlijk uitgebreid voorraad en facturatieprogramma waaruit ik ook leverdocumenten maak. Nogmaals zeer bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan