• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Beste allemaal,

Ik zit te stoeien met excell.

Graag zou ik willen dat een cel rood of groen kleurt onder de volgende voorwaarden;

Waarde tussen 4,8 en 5,2 = groen
Waarde onder 4,8 of boven 5,2 = rood

Nu heb ik de volgende formule toegevoegd onder voorwaardelijke opmaak;

Code:
=EN(AU7>=4,8;AU7<=5,2)

De cel AU7 kleurt mooi groen wanneer de waarden tussen de 4,8 en 5,2 ligt.

Wanneer ik nu een extra regel toevoeg met de code om cellen rood kleuren wanneer de waarde niet tussen 4,8 en 5,2 ligt gebeurt er niets.
Code:
=EN(AU7<4,8;AU7>5,2)

Waar gaat het mis?

Bij voorbaat dank.
 
Hoi VenA,

Dat deed het em, bedankt daarvoor.
Natuurlijk ontstaat daarmee meteen een probleem; wanneer de cel leeg is kleurt deze meteen rood. Ik denk dat dit komt doordat leeg kleiner is dan <4,8 en daardoor rood kleurt. Dit is niet wat ik wil.

Ik heb hierom een nieuwe regel toegevoegd die dit moet voorkomen. Helaas werkt dit niet naar wens. De regels;

=EN(C5="") -> grijs
=OF(C5>=4,8;C5<=5,2) -> groen
=OF(C5<4,8;C5>5,2) -> rood

Nu kleurt de cel bij elke waarde groen, behalve als de cel leeg is dan kleurt hij grijs. Rood komt niet meer tevoorschijn. Klaarblijkelijk schopt de regel om te controleren of C5 leeg is het een en ander in de war. Helaas weet ik niet wat.

Bekijk bijlage test.xlsx
 
voor grijs =C5=""
voor groen =EN(C5>=4,8;C5<=5,2)
voor rood =OF(AU7<4,8;AU7>5,2)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan