Hobbyfoto's digitaal opslaan en beschikbaar maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Ik heb erg veel hobby-foto's van vogels, vliegtuigen en vakantiefoto's enzo. Nu dacht ik over een digitale oplossing of software pakket waar ik een foto van bijvoorbeeld een vogel met Titel en zijn bijzonderheden als spanwijdte of zo in te voeren. En op een ander uitvoer blad, als ik dat zo mag noemen eenmaal ingevoerde info, soms compleet soms niet ook op kan roepen of in serie kan bekijken.

Eventuele lege velden van betreffende vogel kunnen dan later alsnog worden ingevoerd is wel een vereiste, als die info eventueel beschikbaar komt.

Lijkt op een fotoboek maar dan met invoer die je eenmalig opzet, maar wel kan veranderen in de loop van.
Plus dan een uitvoer kant die er anders uitziet dan het invoerblad. Meer als de etalage van de gegegevens die zijn ingevoerd, met titel en foto etc.

Dat alles wil ik dan wel overal beschikbaar hebben. Dus met androit telefoon een foto gemaakt - inloggen en invoeren. En familie die de foto's zonder verstand van zaken - per vogel in dit voorbeeld het album kunnen bekijken.

Dit zelfde wil ik dan ook voor vliegtuigen. Zelfde principe, ook een foto maar andere layout in de invoer, als inhoud en afstand met maatschappij ofzo. En weer een leverende kant, de etalage van alle ingevoerde vliegtuigen met hun gegevens per blad of met een zoekfunctie op type.

Is hier een pakket voor te koop of moet je dit zelf gaan programmeren met webhosting etc,. Dank voor eventuele suggesties, Peter
 
Nodig zijn
Hosting provider voor domeinnaam en opsalg op internet.
CMS voor vormgeving en content beheer.
Twee responsive templates (vogels, vliegtuigen) voor pc, tablet, smartphone.

Gebruik in het cms de nieuws/blog artikelen als fotoboek, uitwerking:
- artikel (= album) overzichten met categorieen.
- in overzichten staat een korte beschrijving met kleine foto.
- per artikel (een bepaalde vogel) een pagina met uitgebreide beschrijving.
- bij de uitgebreide beschrijving een grotere foto.
- als je op de grotere foto klikt dan is foto schermvullend (bij smartphone standaard schermvullend).

Beide templates (vogels, vliegtuigen) kunnen in 1 cms, alleen de home pagina is voor beide gelijk.

Suc6. Have fun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan