• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie combineren met een afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoet

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
127
Goedemorgen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om zonder macro's of VBA volgend te kunnen instellen:

Als in Blad 1 cel F5 (werkt met gegevensvalidatie; lijst) 'Appel' staat, moet in cel B2 een afbeelding van een appel staan.
F5 'Peer', moet in B2 een afbeelding van een peer staan, ....

Op Blad 2 staan in kolom A de namen en in kolom B de respectievelijke foto's (als afbeelding) ervan.

Ik vind wel handleidingen hiervan, maar niet een die ik gebruiken in Excel 2013.

Alvast bedankt
 
Bekijk dit eens
 

Bijlagen

  • Kopie (jp)van Fruit.xlsx
    242,3 KB · Weergaven: 139
Dit is exact wat ik wou, bedankt!
Maar zou dit ook zelf willen kunnen maken.

Hoe heb je dit gedaan?
Want de afbeelding kopiëren en er =foto van maken begrijp ik niet.

Bekijk dit eens
 
Laatst bewerkt:
Als je in naambereik =foto gaat kijken daar zit de formule in, die moet je hier aanpassen indien je databank groter word of met dynamisch bereiken werken in je formule
 
Dag Jean-Paul

Als ik het probeer, krijg ik altijd de afbeelding van 'appel'. Ook al klik ik een andere naam aan.
Zie bijlage.

Alvast bedankt!

Als je in naambereik =foto gaat kijken daar zit de formule in, die moet je hier aanpassen indien je databank groter word of met dynamisch bereiken werken in je formule
 

Bijlagen

  • Fruit.xlsx
    257,2 KB · Weergaven: 74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan