• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overlap berekenen met datum, medewerker bij klanten op dezelfde datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDHM

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik heb hulp nodig met het berekenen van overlap van medewerkers die langs gaan bij klanten op desbetreffende tijden.
Het doel hiervan is om te achterhalen of dezelfde medewerkers bij meerdere klanten zijn langs geweest.

Hiermee wil ik dus in kaart brengen dat het niet mogelijk is dat 1 medewerker bij meerdere klanten aanwezig kan zijn.
Ik heb hiervoor de volgende kolommen: startdatum, einddatum, van (begin tijdstip), tot (eindtijdstip), klant en medewerker toegevoegd in de bijlage.
Ik heb in het rood gearceerd waar het overlap is maar dit wil ik graag met een formule berekenen.
Dit zijn uiteraard fictieve namen maar mijn dataset is ruim 50,000 regels dus het zou top zijn als iemand een formule weet waarbij ik deze data zou kunnen analyseren.

Ik heb hiervoor wel al een macro in de bijlage maar deze werkt niet zo goed en loopt steeds vast als ik 50,000 regels toevoeg.

Ik zou jullie hulp onwijs waarderen.
Zie bijgaand de bijlage.

Alvast bedankt.

Gr,
 

Bijlagen

  • Overlap berekenen.xlsm
    17 KB · Weergaven: 45
Voor de helpers kijk ook HIER even voordat je zelf van alles gaat verzinnen, daar heeft TS nl dezelfde vraag gesteld.
 
Tja Popipipo, toch maar even gekeken.

Deze formule in G2 en doortrekken naar beneden:

Code:
=ALS(F1=F2;ALS(EN(D2>C3);"FOUT");"GOED")

Wel het bestand op medewerker alfabetisch sorteren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een andere formule toegepast.
Anders dan Hier en Daar.
Geeft dit antwoord op de vraag ?
 

Bijlagen

  • Overlap berekenen(pcb).xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 42
Als aanvulling op de reactie van @Piet Bom, zou ik geen hulpkolom gebruiken, maar direct filteren op TRUE/FALSE

Code:
=SUMPRODUCT(($F$2:$F$999=F2)*($G$2:$G$999<H2)*($H$2:$H$999>G2)*1)>1
 
@Piet Bom, onwijs bedankt, jouw oplossing werkt perfect!

Mijn dank is ook groot aan de rest!! fijne dag!
 
Zonder enige hulpkolom:


In F2
PHP:
=SUMPRODUCT(($F$2:$F$999=$F2)*($A$2:$A$999+$C$2:$C$999<$B2+$D2)*($B$2:$B$999+$D$2:$D$999>$A2+$C2)*1)>1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan