• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dag doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
535
Heb in cel A1 de maand staan vb DECEMBER en in cel A2 het jaartal vb 2017
Mijn bedoeling is om dan automatisch vanaf cel B1 horizontaal alle naamdagen van die maand te krijgen zoals voor de maan december 2017 : vr za zo ma di enz tot de 31e is zo

is dit mogelijk maar dan voor alle maanden van een jaar ?
Oprechte dank
 
naamdagen of maandagen?

Je wilt een soort kalender maken?
 
Dit in C1 en dan doortrekken naar beneden:
Code:
=RIJ()&" - "&TEKST(WEEKDAG(DATUMWAARDE(RIJ()&"-"&$A$1&"-"&$A$2));"ddd")

Maar inderdaad, leg even uit wat precies je bedoeling is.
 
inderdaad NAAMDAGEN maar dan afgekort zoals : ma di wo do vr za zo
Het is dienstdoende als een kalender
bedankt voor Uw reactie
 
Noteer de dagen als datum, dan kun je daarna met notatie de dagen en maanden toevoegen.

Als je in A1 dan bv. 01-01-2017 noteert en dan het volgende opzoekt en klik op standaard:

Screenshot_1.png

Daar vind je een optie: "lange datumnotatie". Selecteer die en je zult krijgen wat je zoekt denk ik.

mvg,
Luc
 
Ik denk dat je zoiets bedoeld.
 

Bijlagen

  • maand kalender.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 67
Beste Ad Becude,

Fantastisch hoe U aan mijn vraag een zeer correcte oplossing hebt aangegeven en dit dan nog zonderd macro : geweldig !!
Nog een vraagje ter verduidelijking :

Kan ik bij de dag waar een formule achter zit nog een voorwaardelijke opmaak toevoegen zodat de za en de zo een grijze achtergrond krijgen ?

Met zeer gewaardeerde dank
 
Hier is ie weer, heb wel in Rij3 formules moeten zetten anders loopt de boel in het honderd.
 

Bijlagen

  • 1-maand kalender.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 37
Hoe krijg ik dan de grijze achtergrond te zien voor za en zo ?
 
Hier nog een mogelijkheid met iets eenvoudiger formules (vind ik )

De grijze kleur krijg je via voorwaardelijke opmaak
 

Bijlagen

  • maand kalender_2.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 55
Beste Ad,

Ben bijna volledig klaar met het opmaken van mijn project en alles werkt perfect tot het laatste probleem:

U beschrijft dat U op de bovenste rij de dagen van 1 tot 30 of 31 plaatst om de juiste berekeningen te
Kunnen uitvoeren
Echter wanneer ik deze formule kopieer in mijn berekening, dan verlies ik de cijfers van 1 tot 30 of 31
Waaraan kan ditl liggen ?
 
Ik denk dat je beter het voorbeeldje van Willem "popipipo" gebruikt, die werkt met minder formules, en gebruikt geen ingevoegde Rij.
 
Bedanking voor alle medewerkenden aan oplossing voor mijn probleem.
De aangegeven oplossing van Popipipo heb ik weerhouden als zijnde de meest eenvoudige en bruikbare oplossing.
Nogmaals van harte dank !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan